Abarth 695 Tributo Ferrari - szalony maluch rodem z fabryki w Tychach, który narodził się by uczcić związek pomiędzy samochodami spod znaku Skorpiona i tymi z Maranello. To najszybsza jak dotąd "pięćsetka" przeznaczona do jazdy po drogach publicznych…

Uśmiech wielkości banana i skok adrenaliny za kierownicą 695 Tributo Ferrari gwarantuje silnik 1.4 Turbo T-Jet 16V o mocy ponad 180 KM. Turbobenzynowiec został połączony ze skrzynią biegów Abarth Competizione, która umożliwia redukcję za pomocą łopatek przy kierownicy. Ponoć biegi zmienia w wyścigowym tempie.

Ciągły wydech "Record Monza" z ciśnieniem przeciwprężnym i "trybem dual", został zaprojektowany tak by poprawić wydajność silnika i powalić dźwiękiem od 3000 obrotów na minutę. Inżynierowie nieźle się spisali bo 695 pruje do setki w 7 sekund, a zabawa kończy się przy 225 km/h. Nie ma wstydu…

Wygląd? Nie mniej rasowy od zabawek produkowanych przez stajnię z koniem w herbie. Samochód jest polakierowany w kolorze Czerwony Scuderia. Smaczki - lusterka z włókna węglowego plus koła i tylny dyfuzor w kolorze Szary Racing.

Prawdziwe cacko! Nic dziwnego, że ta ekskluzywna i limitowana seria samochodu skusiła już 600 amatorów szybkiej jazdy, z których połowa pochodzi z Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec.

Oto gwiazdy Ferrari które szaleją w autach z Polski - czytaj dalej>>>


Ostatnio do tej grupy dołączył nie byle jaki duet - kierowcy F1 stajni Ferrari - Fernando Alonso i Felipe Massa. Panowie odebrali kluczyki do dwóch egzemplarzy Abartha 695 Tributo Ferrari. Jak widać historia zatoczyła koło…

Alonso i Massa mogą poczuć się tak jak kiedyś Karl Abarth i Enzo Ferrari… Dwa wielkie nazwiska, które, z pasją i poświęceniem, przyczyniły się do stworzenia znanej na całym świecie legendy włoskiej rywalizacji sportowej.

Ojcowie założyciele słynnych marek byli mocno związani w przeszłości - np. w 1953 narodził się jedyny w swoim rodzaju Ferrari-Abarth. Było to Ferrari 166/250 MM Abarth. Samochód ten startował w różnych międzynarodowych zawodach, wraz z legendarnym Mille Miglia.

Mało kto wie, że przez układy wydechowe zaprojektowane przez firmę Abarth "oddychały" samochody budowane w Maranello. Niektóre Ferrari z wydechem Skorpiona zdobywały tytuły mistrzowskie...