"Od dziś w salonach Mitsubishi w Polsce właściciele firm mogą kupić wszystkie wersje najnowszego crossover’a Mitsubishi ASX z homologacją ciężarową. Oznacza to możliwość odliczenia 100 proc. podatku VAT przy zakupie tego auta. Nowy crossover ASX z homologacją ciężarową jest zatem tańszy o 22 proc. i kosztuje obecnie od 57 540 zł netto (cena zawiera dopłatę za tę homologację)." - mówi dziennikowi.pl Kinga Lisowska z MMC Car Poland.

W Polsce dostępnych jest 21 wersji Mitsubishi ASX z 3 silnikami: innowacyjnym silnikiem Diesla o pojemności 1.8 litra i mocy 116 lub 150 KM i nową benzynową jednostką 1.6/117 KM z napędem na jedną (1.8 DID MIVEC i 1.6 MIVEC) lub dwie osie (1.8 DID MIVEC). Wszystkie warianty posiadają 4 osobową homologacją ciężarową (dopłata za "kratkę" - 2,5 tys. zł).

"Nowy crossover ASX cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów w Polsce i na całym świecie. Co ważne mitsubishi ASX jest jedynym kompaktowym crossoverem produkowanym w Japonii - powstaje w fabryce Mitsubishi Okazaki. Jedną z kluczowych zalet nowego ASX jest nowoczesny i dopracowany niskoprężny silnik Diesla konstrukcji Mitsubishi, który gwarantuje niespotykanie niskie spalanie i emisję CO2. To pionierska konstrukcja - pierwszy na świecie Diesel w pojeździe osobowym, w którym zastosowano system zmiennych faz rozrządu." - dodaje Lisowska.

Testy nowego ASX 1.8 DID o mocy 150 KM są dowodem na to, że japońska myśl techniczna jak na razie wyśmienicie sprawdza się w boju…

Średnie spalanie wynalazku inżynierów Mitsubishi może wynosić nawet do 3,9 litra paliwa na 100 km, co oznacza zasięg ponad 1600 km na jednym tankowaniu!

 ASX jest seryjnie wyposażony w klimatyzację. Na liście wyposażenia nowego Mitsubishi znajdują się bajery z wyższej półki - panoramiczny, szklany dach, system audio klasy premium 710 W Rockford Fosgate, tylna kamera parkowania, wbudowany układ nawigacji z dyskiem twardym i 7-calowym wyświetlaczem LCD, system łączności obsługą w technologii Bluetooth oraz portami USB.

Elektroniczny alfabet pilnuje bezpieczeństwa - system aktywnej kontroli trakcji (TCL) i stabilizacja pojazdu (ASC), układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), układ wspomagania hamowania, system ostrzegania o nagłym hamowaniu i 7 poduszek bezpieczeństwa wraz z poduszką kolanową kierowcy.

Z tarapatów ASX wyciągnie zoptymalizowany układ napędu na 4 koła AWC, znany z Outlandera.