Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak w barwach zespołu Dynamic World Rally Team w dniach od 20 do 22 sierpnia br. będą po raz piąty w tym sezonie walczyć o punkty w klasyfikacjach SWRC i WRC Cup. Start w Rajdzie Niemiec, 9. rundzie WRC będzie dla jedynej polskiej załogi startującej w pełnym cyklu SWRC na trasach Mistrzostw Świata pierwszym od dwóch lat startem na asfaltach.

Reklama

"To będzie nasz pierwszy start od dwóch lat na trasach asfaltowych, ale po ostatnich testach jakie odbyłem jestem dobrej myśli. Z kilometra na kilometr jedzie się nam coraz lepiej, ale nie możemy zapominać, że jest to trudny i jak na razie najdłuższy rajd w Mistrzostwach Świata. Na Rajdzie Niemiec czekają nas nie tylko trzy różne charakterystyki trasy: winnice, poligon oraz w trzecim dniu odcinki zbliżone do naszych polskich tras, ale także nowe opony Pirelli Scorpion. Czasy na dzisiejszym odcinku testowym pokazują, że walka będzie bardzo wyrównana. Różnica czasów czołowej piątki zawodników klasyfikacji SWRC zamykała się w 1 sekundzie." - powiedział Michał Kościuszko po odcinku testowym Rajdu Niemiec.

W ciągu trzech dni ADAC Rallye Deutschland zawodnicy przejadą łącznie 1195 kilometrów, w tym 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 407 kilometrów oesowych. Pierwszego dnia zawodnicy będą pokonywać kręte drogi winnic przy rzece Mozel, natomiast w sobotę organizatorzy przygotowali najdłuższy w tegorocznych eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata liczący aż 48 km odcinek specjalny Arena Panzerplatte. Na zakończenie Rajdu Niemiec pozostanie do przejechania superoes Circus Maximus, który odbędzie się wokół Porta Nigra, pochodzącej z czasów rzymskich i wpisanej na listę obiektów zabytkowych UNESCO bramy miejskiej w Trierze. Polska załoga wystartuje w Rajdzie Niemiec samochodem Skoda Fabia S2000 Evo2 obsługiwanym przez włoskiego tunera Skoda Rally Team Italia.