Mało kto wie, że Michelin i Fundacja Parku Yellowstone współpracują by zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w pierwszym i najstarszym Parku Narodowym na świecie (tak, tak wiemy że Yogi mieszkał w fikcyjnym parku narodowym Jellystone, ale jego nazwa jest oczywistym nawiązaniem do Yellowstone właśnie).

Narodowy Park Yellowstone znany jest z niezwykłego ukształtowania terenu, dzikich zwierząt (Yogi i spółka :)), zapierającej dech w piersiach roślinności i naturalnego piękna. Co roku park odwiedza około 3 mln turystów, a park ma ponad 740 km dróg, po których poruszają się turyści i jego obsługa.

"Odkąd Michelin stał się oficjalnym dostawcą opon dla Fundacji Parku Yellowstone w 2009 roku, menadżerowie floty parku odnotowali w pierwszych siedmiu pojazdach oszczędności paliwa o 20 proc., w porównaniu z poprzednimi oponami" - tłumaczy Don Baldwin, menedżer Michelin Americas Truck Tires. "Ponadto opony Michelin są dwa razy trwalsze od swoich poprzedniczek, co jeszcze bardziej ogranicza ich wpływ na środowisko" - dodaje Baldwin.

Francuski producent dostarcza energooszczędne opony do różnego rodzaju maszyn w parku: od holowników i śmieciarek po ładowarki. Najpopularniejsza, szeroka, pojedyncza opona ciężarowa tego producenta, MICHELIN X One XDN2, założona jest na ciężarówkach, które poruszają się po drodze, jak i poza nią. Pojazdy te, najczęściej niezauważone przez zwiedzających, są kluczowe dla przygotowania parku dla wszystkich turystów, naukowców oraz dbania o faunę i florę.

Oprócz dostarczania opon, Michelin zapewnia również konsultacje inżynierów, którzy na miejscu konsultują z menadżerami floty parku, jak najbardziej zoptymalizować opony dla środowiska Yellowstone. Ideą stojącą za tą współpracą jest wspieranie parku, aby funkcjonował jak najbardziej ekologicznie ale również uczenie się, jak poszczególne opony zachowują się w tych ekstremalnych warunkach. Po co tyle zamieszania? Celem jest zredukowanie emisji CO2 w Yellowstone o 30 proc. do 2016 roku.

"W Yellowstone ciężarówki operują w ekstremalnych warunkach przez cały rok. Od bardzo niskich do wysokich temperatur, na zmiennej wysokości, podczas suchej i mokrej pogody oraz na wszystkich rodzajach nawierzchni: od chodników przez żwir i piasek, po śnieg. Daje to nam także okazję do testowania opon w trudnych warunkach" - wyjaśnia Don Baldwin z Michelin