Wszystkiemu winne jest nieuchronne wejście w życie restrykcyjnej normy dotyczącej emisji spalin - Euro 5. Honda poinformowała właśnie o planowanym na koniec 2010 roku zakończeniu sprzedaży modelu Civic Type R w wielu rejonach Europy - niestety także w Polsce.

Honda pociesza jednak, że nie zrezygnowała ze sportowego DNA. Japoński producent przypomina, że wprowadza kolejne modele wyposażone w coraz to bardziej nowoczesne i respektujące środowisko naturalne napędy - firma pracuje nad tym, by oprócz małego spalania i niskiego poziomu emisji spalin, pojazdy Hondy oferowały typowy dla tej marki dreszczyk emocji.

Zresztą taka właśnie idea przyświecała wprowadzeniu na rynek modelu CR-Z. Przypominamy, że za kierownicą tego małego hybrydowego coupe, można skorzystać z trzech trybów jazdy, w tym takiego, który pozwala na sportowe harce.

Civic Type R to 3-drzwiowy hatchback wyposażony w 201-konny, kręcący się do 8 tys. obrotów silnik. Samochód zadebiutował w 2006 roku. Agresywna stylistyka auta była zaskakująca w porównaniu z konserwatywnym wyglądem poprzednika tego modelu.

W większości krajów europejskich model Type R będzie można kupić tylko do stycznia 2011 roku, ponieważ nie spełnia on normy Euro 5.Samochód nadal będzie produkowany w fabryce w Swindon, w Wielkiej Brytanii i sprzedawany w rejonach Europy, w których restrykcyjna norma nie obowiązuje. Nasza rada dla fanów szybkiej Hondy - zamówić auto już dziś!