Potencjalne oszczędności - to główny czynnik zachęcający do montażu instalacji gazowej. Aż 70 proc. ankietowanych decyduje się na wybór samochodu zasilanego paliwem LPG z powodu niższej ceny gazu w porównaniu do innych paliw. Drugim powodem jest ogólne nastawienie na oszczędność (36 proc.). Na ostatniej pozycji, jako powód pojawia się większa wydajność kontra mniejsze zużycie paliwa. Co czwarty posiadacz samochodu nie przejeżdża w ciągu miesiąca więcej niż 500 km - wynika z badań przeprowadzonych przez Pentor Research International na zamówienie firmy ELPIGAZ.

Główną barierą związaną z montażem instalacji gazowej jest koszt tejże instalacji - 52 proc. wskazań. Należy również zwrócić uwagę na znaczną liczbę obaw związanych z tankowaniem LPG i jego wpływem na eksploatację samochodu - szkoda samochodu (11 proc.), nie mam zaufania do paliwa (8 proc.), może zaszkodzić silnikowi (7 proc.).

Co czwarta kobieta również obawia czy instalacja jest bezpieczna, czy nie "wybuchnie".

Główną barierą związaną z montażem instalacji gazowej jest koszt instalacji oraz obawy związane z eksploatacją samochodu napędzanego LPG.
Znacznie częściej instalację LPG brali pod uwagę kierowcy tankujący benzynę (24 proc.) niż olej napędowy (4 proc.). Może to wynikać z przekonania, że w samochodach z silnikiem diesla nie da się zamontować instalacji LPG.

Posiadacze samochodów z silnikami Diesla funkcjonują w przekonaniu, że do ich samochodów nie można zamontować instalacji LPG.

Kierowców tankujących paliwa wzbogacone będzie bardzo trudno przekonać do LPG - na ogół mają dobre samochody, o które dbają, a więc "muszą" tankować dobre paliwo - według nich LPG takim paliwem nie jest.