Chodzi o Roomstera po modernizacji, który debiutuje w zielonej wersji GreenLine, tym samym jest to czwarty model z czeskiej stajni z emblematem GreenLine.
Roomster GreenLine podobnie jak Fabia, Octavia i Superb wykorzystuje proste sztuczki dzięki którym emisja CO2 wynosi 109 g/km a średnie zużycie paliwa to 4,2 l/100 km. Zdaniem inżynierów to imponujące liczby…

Jakim cudem je osiągnięto? Pod maską zielonego Roomstera pracuje turbodiesel 1,2 TDI CR DPF/75 KM. Aby motor miał lekka pracę dla poprawy aerodynamiki zastosowano osłony podwozia zmniejszające opory powietrza oraz opony o niskim oporze toczenia. Kolejny trik to funkcja Start & Stop, która polega na automatycznym wyłączaniu silnika za każdym razem, gdy jego praca nie jest niezbędna, np. podczas postoju na czerwonym świetle. Start & Stop współpracuje z funkcją odzyskiwania energii z hamowania. 

Ponadto model wyposażony jest w system podpowiedzi zmiany biegów. Najbardziej odpowiedni moment do zmiany przełożenia sygnalizowany jest na wyświetlaczu zestawu wskaźników. Informacja o najwłaściwszym biegu jest dobierana tak, by zużycie paliwa było jak najniższe. Z takim autem spokojnie można zostać mistrzem jazdy na kropelce…