Samochód został zaprojektowany w fabryce w Kvasinach, która po fuzji z fabryką Skody w Mladá-Boleslav specjalizowała się w produkcji małych komercyjnych i sportowych samochodów, łącznie z bardzo popularnym modelem, Skodą Felicia.

Skoda 110 R Coupé bazowała na modelu Skoda 100/110, którego produkcja ruszyła rok wcześniej, tj. w 1969. W listopadzie 1967 roku, zarząd firmy zaakceptował wygląd nowego coupe i 31 marca 1968 roku powstał jego pierwszy prototyp. Użytkownikom model zaprezentowano podczas targów w Brnie, które odbywały się 5 -14 września 1970 roku.

Skoda 110 R miała nadwozie typu fastback, dwa fotele z przodu i dwa z tyłu, a także typowe dla coupé drzwi z oknami bez obramowania oraz aerodynamiczną, pochyloną szybę przednią. Co więcej, erka była silniejsza od Skody 110 sedan o 9 KM (odpowiednio 62 KM vs. 53 KM).

Nadwozie 110 R coupé było bazą dla wielu późniejszych sportowych modeli. W 1974 roku Skoda zbudowała na nim trzy prototypy (180 RS i 200 RS), które później były wykorzystane jako baza dla 130 RS, bardzo udanego sportowego modelu marki. Ostatnia Skoda 110 R coupé zjechała z taśm montażowych w Kvasinach 30 grudnia 1980 roku.