Sprawa wygląda bardzo poważnie bowiem w myśl koncepcji Porsche Intelligent Performance, którą niemiecki producent rozwija coraz mocniej, jeszcze większą rolę będzie pełnić napęd elektryczny. Wszystko po to by połączyć w swoich produktach wyższą wydajność z jeszcze niższym zużyciem paliwa i poziomem emisji spalin.

Porsche chwali się, że np. model Cayenne S Hybrid, to pierwszy samochód produkcyjny tej marki zdolny do jazdy z użyciem samej energii elektrycznej. Cayenne S Hybrid osiąga moc maksymalną 380 KM, zużywając tylko 8,2 l paliwa na 100 km wg NEDC, a ponadto wyróżnia go obniżenie emisji CO2 do zaledwie 193 g/km. Ta sama technologia hybrydowa znajdzie również zastosowanie w modelu Panamera S Hybrid, którego wprowadzenie na rynek przewiduje się na przyszły rok.

Natomiast w przypadku Porsche 911 GT3 R Hybrid, układ hybrydowy opracowany specjalnie dla potrzeb wyścigów, składa się z dwóch umieszczonych przy przedniej osi silników elektrycznych o mocy 82 KM każdy, wspomagających 480-konny sześciocylindrowy silnik znajdujący się z tyłu. Zamiast konwencjonalnych akumulatorów zastosowano tu układ magazynowania energii, ładowany podczas hamowania poprzez elektryczne koło zamachowe, które następnie podczas przyspieszania zasila silniki elektryczne. Model 911 GT3 R Hybrid zademonstrował już swój potencjał wyczynowy podczas słynnego 24-godzinnego wyścigu 24 Hours of Nürburgring w Niemczech.

Inny bardziej ekstremalny przykład to model koncepcyjny 918 Spyder - samochód sportowy o wysokich osiągach z silnikiem centralnym i układem hybrydowym. Możliwości? Poziom emisji CO2 spotykany wyłącznie w modelach segmentu supermini (tylko 70 g/km), zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km wg NEDC (Nowy Europejski Cykl Jazdy) zaś osiągi samochodu supersportowego o mocy znacznie przekraczającej 600 KM!

W ramach projektu Stuttgart - Modelowy Region Motoryzacji Elektrycznej (Modellregion Elektromobilität Region Stuttgart) Porsche przygotowuje testy praktyczne z udziałem trzech pojazdów doświadczalnych o napędzie wyłącznie elektrycznym, opartych na modelu boxster. Próby rozpoczną się na początku 2011 roku.

"W naszej ofercie na pewno znajdzie się elektryczny samochód sportowy. Jednak taki pomysł ma sens tylko wtedy, jeżeli będzie to model porównywalny pod względem osiągów i zasięgu jazdy do obecnych samochodów sportowych." - powiedział Michael Macht, szef Porsche AG.