Skoda Octavia to model bijący rekordy popularności nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Od momentu pojawienia się na rynku, tzn. od 1996 roku, w Polsce sprzedano ponad 130 tys. sztuk tego modelu. 

Octavia reprezentuje segment C, czyli klasę niższą średnią, wg segmentacji instytutu Samar. Do jej najważniejszych rywali zalicza się Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane i Volkswagen Golf. W 2004 roku Octavia po raz pierwszy zdobyła pozycję lidera w swoim segmencie i nie oddała jej aż do dziś. W 2009 roku osiągnęła rekordową sprzedaż 18918 sztuk i rekordowy udział w tym segmencie: 13,95 proc. Od 2000 roku żaden inny samochód w segmencie nie zdołał osiągnąć takich rezultatów.

Octavia występuje w kilku wersjach. Od 1998 roku na rynku dostępna jest z nadwoziem kombi, trzy lata później, w 2001 roku zadebiutowała usportowiona Octavia RS i uterenowiona Octavia 4x4. 

Sprzedaż drugiej generacji wystartowała w 2004 roku, dotychczasowa Octavia jest teraz sprzedawana pod nazwą Tour. Pod koniec 2008 roku model poddano modernizacji - zmienił się jej wygląd oraz gama dostępnych silników. 

"Octavia to kwintesencja przemyślanych rozwiązań Skody. W cenie samochodu kompaktowego, klient otrzymuje auto, które wielkością przestrzeni pasażerskiej, jak i bagażowej, odpowiada autom z klasy wyższej. Octavię można kupić już za 48700 zł!" - powiedział Piotr Maj, specjalista ds. produktu Skoda Auto Polska S.A.