Niemożliwe? A jednak... Oto odmłodzony ford mondeo... "Nie mamy wątpliwości, że dzięki zmianom stylistycznym i przede wszystkim dzięki szerokiej gamie nowoczesnych rozwiązań, które teraz wprowadzamy, odnowiony model wyraźnie wzmocni pozycję forda mondeo jako najbardziej prestiżowego modelu w europejskiej gamie modeli Forda” - podkreśla John Fleming, prezes i dyrektor zarządzający Ford of Europe. "To zdecydowanie najbardziej elegancki, najbezpieczniejszy, najbardziej przyjazny środowisku i najlepszy pod względem jakości ford mondeo, jaki kiedykolwiek trafił na rynek." - zaznaczył Fleming.



Świeży styl mondeo idzie tą samą droga co s-max i galaxy. Zarówno limuzyna, kombi i model 5-drzwiowy szczerzą się nowym wlotem powietrza z przodu, z jeszcze wyraźniej zaznaczoną dolną kratą w kształcie odwróconego trapezu. W zmienionych zderzakach tkwią diodowe światła do jazdy dziennej. Diody LED zastosowano też w tylnych przeprojektowanych światłach.



Zobacz rewolucję pod maską Forda - czytaj dalej>>>




Na pokładzie ludzie z forda zachwalają lepsze materiały, nowy system nawigacji i system audio z 8-kanałowym wzmacniaczem o mocy 265 W, zupełnie nowe, wysokiej klasy głośniki oraz duży, 17-litrowy subwoofer.



Jednak najważniejszą informacją jest to, że odnowiony ford mondeo jako pierwszy otrzymuje 240-konną wersję 2-litrowego benzynowego silnika EcoBoost z turbodoładowaniem. Jak zapewniają inżynierowie 240-konny motor da kierowcy nie tylko znacznie wyższe osiągi, ale co ważniejsze, rozwiązania zastosowane w silnikach EcoBoost przykręcają spalanie i emisje spalin o blisko 20 procent w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi o podobnej pojemności skokowej. Ford oferuje też nieco słabszą jednostkę 2.0 EcoBoost/203 KM. Oba silniki będą łączone tylko z nową automatyczną dwusprzęgłową przekładnią PowerShift.



Zobacz rewolucję pod maską Forda - czytaj dalej>>>




Kolejna nowość to radykalnie zmodernizowany turbodiesel 2.2 TDCi - jego moc wzrosła o 12 proc. i wynosi obecnie 200 KM - tym samym to najsilniejszy motor wysokoprężny Forda. Mniejszy i poprawiony 2-litrowy TDCi będzie dostępny w wersjach o mocy 115, 140 oraz 163 KM. Konie mechaniczne na przednie koła przeniesie 6 ręcznych biegów. Do dwóch mocniejszych wersji silnika wysokoprężnego 2.0 PowerShift założą na życzenie.

Dla megaoszczędnych jest katalog pomysłów ECOnetic. Co w nim ciekawego? Na przykład ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii (Smart Regenerative Charging), dalej tryb pracy silnika Ford Eco Mode oraz - po raz pierwszy w fordach - aktywna żaluzja przy wlocie powietrza do jednostki napedowej. To ostatnie elektroniczne urządzenie reguluje przepływ powietrza przez chłodnicę i przedział silnika dla obniżenia oporu aerodynamicznego, jednocześnie zapewniając lepszy przebieg charakterystyki nagrzewania się silnika. Zdaniem konstruktorów ma to wpływ na obniżenie zużycia paliwa i uzyskanie korzystniejszych warunków rozgrzewania się silnika kiedy jest zimno.



Zobacz rewolucję pod maską Forda - czytaj dalej>>>




Wyposażenie wzbogaci system BLIS (Blind Spot Information System), ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy np. przy zmianie pasa ruchu. Mało? Wymieniamy dalej - układ kontroli pasa ruchu (Lane Departure Warning), automatyczne przełączanie świateł drogowych, rozbudowany system ostrzeżeń kierowcy (Driver Alert) oraz inteligentny układ ładowania akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii (Smart Regenerative Charging). A lista jest znacznie dłuższa…

Odnowiony ford mondeo trafi do sprzedaży w całej Europie na jesieni 2010 roku. Więcej informacji poznamy po premierze podczas salonu samochodowego w Moskwie, pod koniec sierpnia...