Niezwykłą jedynkę V300 plus zbudowano przy współpracy z uniwersytetem techniczno-ekonomicznym w Saarbrucken. W projekt zaangażowały się także organizacje ekologiczne i niemiecki rząd. Całości pilnował Hartge - specjalista od przerabiania bawarskich aut.
Efekt powinien zaskoczyć cały świat. Pod oklejoną karoserią kryje się specjalna instalacja LPG, i właśnie na mieszance propan-butan auto ma przekroczyć barierę 300 km/h. Moc? Zapowiadają 550 KM. Jeśli próba się powiedzie, będzie to najszybsze cywilne auto na gaz w historii motoryzacji.
Aktualnie rekord prędkości na błękitne paliwo należy do aerodynamicznej, specjalnie przygotowanej wyścigówki - IdeeVerte Competition. W 2004 roku bolid rozpędził się do 315 km/h.
Trzy stówy na gazie! Czym? Kompaktowym BMW serii 1 V300 plus zmajstrowanym przez Hartge. Ta maszyna nie służy do oszczędzania. Powstała do celów wyższych…
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama