Do trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka dołączył najmłodszy i najbardziej sportowy wariant. Patrząc z boku, kompaktowa seria 1 coupe przypomina większą trójkę, tyle że przeskalowaną. Wygląd? Tak samo muskularne i wyważone proporcje…

Podstawowy silnik to… turbodiesel. Wysokoprężne dwa litry pojemności dadzą kierowcy 177 KM mocy i 350 niutonometrów. Będzie czym zaszaleć, a przy okazji 120d ma spalać niecałe 5 litrów ropy na 100 km.

Mocniejszy wariant 123d, to także dwulitrowy silnik wysokoprężny, ale z podwójnym doładowaniem. Takie auto to aż 204 KM na tylnej osi! Spalanie - 5,2 l na "setkę" kilometrów.

Wreszcie model naj, czyli 135i - benzynowe sześć cylindrów w rzędzie. Maszyneria jest dozbrojona w dwie sprężarki (twinturbo), dlatego produkuje 306 KM i 400 niutonometrów momentu obrotowego. To wcielona rakieta - chwilkę ponad 5 sekund i jedynka pędzi setką.

W sprzedaży zaraz po prezentacji we Frankfurcie. Tym czasem polecamy galerię i film.







Reklama