Hiszpanie chcą SR08 startować w wyścigach serii FIA GT1. Zmierzy się z wyścigówkami maserati, lamborghini, corvette i aston martina. Jednak żeby to było możliwe, muszą wypuścić serię aut nadających się do jazdy po zwykłych drogach.

Co planują stworzyć? Pięciometrowe auto ma ciut ponad metr wysokości. Karoseria to włókna węglowe, pod którym kryje się misterna konstrukcja wyścigowego zawieszenia zakończona hamulcami ceramicznymi. Blisko 40-centymetrowe tarcze ma zatrzymać sześć tłoczków.

Żeby hamować, trzeba się rozpędzić, a będzie czym. Widlasta dziesięciocylindrówka produkuje równo 500 KM. Stosunek mocy do masy - 2,2 kg rozpędza jeden koń mechaniczny. Pierwszą "setkę" załatwia w 3,5 sekundy, rozpędzanie ma skończyć się przy 300 km/h. Ole!



Reklama