W niektórych egzemplarzach ducato i multipli istnieje niebezpieczeństwo przegrzania wykładziny wygłuszającej komorę silnika. W skrajnym przypadku może to spowodować zapalenie izolacji.

Wady trzeba spodziewać się w 418 sztukach ducato z silnikiem 2.8 JTD (nr nadwozia od 07630384 do 07842474), wyprodukowanych od maja 2005 r. do sierpnia 2006, oraz w 11 multiplach 1.9 Multijet, które wyjechały z fabryki od września 2005 do stycznia 2007 (nr nadwozia od 02243474 do 02296615).

Warsztaty Alfy Romeo muszą sprawdzić 29 aut tej marki. Chodzi o modele 147, 156 i GT, wszystkie z silnikami 1.9 Multijet 16V.

Przyczyną kontroli jest ocieranie przewodu paliwowego o korpus filtra powietrza. Przez to może dojść do wycieku paliwa w komorze silnikowej. Skutek? Nie ma paliwa, nie ma jazdy.





Reklama