Czynności te nie są trudne do wykonania. Wystarczy trochę chęci i zestaw podstawowych narzędzi. Do wymiany filtra paliwa konieczny będzie także kanał najazdowy. Części można kupić w autoryzowanej stacji. Masz wtedy pewność, że montujesz wysokiej jakości element, choć zapłacisz sporo. Możesz zaopatrzyć się w zamiennik, a zaoszczędzisz nawet połowę kwoty. Decydując się na takie rozwiązanie, nie wolno kierować się tylko niską ceną. Warto wybrać część renomowanego producenta. Wymianę filtra paliwa zaleca się co 30 tys. km, filtra kabinowego co 15 tys. km. Stan ogumienia sprawdzaj znacznie częściej.

Sprawdzenie kół
Oglądając bieżnik opony, dowiesz się, czy geometria kół jest prawidłowo ustawiona oraz czy jeździsz ze zbyt niskim lub za wysokim ciśnieniem. Sprawdź ciśnienie w ogumieniu i wysokość bieżnika. Wg kodeksu drogowego min. głębokość to 1,6 mm, dla opon zimowych fachowcy zalecają wymianę przy wartości poniżej 3 mm. Obejrzyj bark opony, sprawdź, czy nie ma wybrzuszeń, otarć lub objawów starzenia się. Jeśli kierownica wpada w drgania, pojedź do warsztatu na wyważanie kół.

Wymiana filtra kabinowego
Trudność wykonania tej czynności uzależniona jest od konstrukcji układu wentylacji. Filtr przeciwpyłowy umieszcza się na podszybiu lub pod deską rozdzielczą. Odkręć wkręty śrubokrętem i kluczem ampulowym. Zdemontuj uszczelkę gumową umieszczoną wzdłuż górnej krawędzi ściany grodziowej. Odepnij zatrzaski i wyjmij obudowę filtra. Dokonując wymiany wkładu, zwróć uwagę na kierunek mocowania oznaczony najczęściej strzałką. Oczyść obudowę filtra z pyłu lub liści.

Wymiana filtra paliwa
W starszych silnikach benzynowych, gdzie stosowano mechaniczny napęd pompy paliwa, filtr znajdziemy pod maską. W nowszych autach znajduje si przy zbiorniku paliwa. Filtr paliwa ma obudowę metalową lub z tworzywa. Przy jego wymianie trzeba zaopatrzyć się w pojemnik na resztki paliwa znajdującego się w filtrze i przewodach. W przypadku filtrów połączonych z przewodami za pomocą obejm zaciskowych konieczna jest ich wymiana na nowe. Gdy przewody mocowane są do filtra śrubami, zakładamy nowe podkładki (miedziane). Przy okazji wymiany filtra paliwa warto sprawdzić wzrokowo stan przewodów paliwowych.

Uwaga! Przed założeniem nowego filtra trzeba sprawdzić zaznaczony strzałką kierunek przepływu paliwa.

Tu znajdziecie pełne archiwum "Auto Świata". Polecamy.












Reklama