Gliwicka fabryka była jedynym na świecie wytwórcą pudełkowatego mikrovana. Od 2000 roku (początek produkcji) powstało dokładnie 433 500 agil (w tym 7500 bliźniaczego suzuki wagon R+).
97 proc. jeździ po drogach ponad 20 krajów Europy, a nawet Chin. Ostatni egzemplarz został wyprodukowany na zamówienie włoskiego klienta.
Samochód brylował na szczytach najróżniejszych rankingów niezawodności, co świadczy o solidności polskiej fabryki. Jaki będzie następca?
Prototyp zobaczymy na salonie samochodowym we Frankfurcie. Druga generacja agili jest zapowiadana jako bardziej zwinna, dynamiczna i minimalnie większa od poprzednika. Powstanie na płycie podłogowej aktualnego suzuki swifta, a produkcja zostanie przeniesiona do węgierskiej fabryki Suzuki w Esztergomie (razem z następcą modelu wagon R+).
Co Gliwice dostaną w zamian? Wyłączność na produkcję najnowszej astry III w wersji sedan. Samochód będzie budowany jedynie w Polsce. Taśmy ruszą od września, a kiedy już wejdą na pełne obroty, ma stamtąd wyjeżdżać 40 tysięcy aut.
Nowa limuzyna opla pojawi się w sprzedaży zaraz po starcie produkcji. Od razu z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma turbodieslami o mocy od 90 do 140 KM. Astra sedan dołączy do hatchbacka (3d i 5d), kombi i coupe-cabrio - rodzina będzie w komplecie.
Opel zakończył produkcję pierwszego wcielenia swego najmniejszego auta. Ostatnia sztuka zjechała z taśmy w Gliwicach i trafi do Włoch. Na szczęście producent ma bardzo ciekawe plany.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama