Doładowany diesel 1.7 CDTI to 110 KM lub 125 KM. Słabszy daje 260 Nm, mocniejszy - 280 Nm. Obie wartości kierowca ma pod nogą już od 2300 obr./min.

Osiągi? Trzydrzwiowa astra GTC 1.7 CDTI do "setki" rozpędza się w 11,6 s (110 KM) i w 10,4 s (125 KM). Prędkość maksymalna to odpowiednio 187 km/h i 197 km/h. Obie wersje mają spalać kroplę ponad 5 litrów na 100 km podróżowania.

Trochę techniki. Doładowany diesel jest szesnastozaworowy, ma system zasilania common rail i turbinę o zmiennej geometrii łopatek. Maksymalne ciśnienie wtrysku paliwa to 1800 bar. Seryjnie zakładany filtr cząsteczek stałych oczyszcza spaliny ze szkodliwych pierwiastków.

Nowy 1.7 CDTI (110 KM i 125 KM) dołączył do wcześniejszego 100-konnego 1.7 CDTI i stanął między 90-konnym 1.3 CDTI (z Tychów) a większym 1.9 CDTI (120 lub 150 KM). Teraz astra oferuje sześć wersji mocy z doładowanego diesla.

Kiedy na drodze? 110-konny CDTI już można zamawiać - kosztuje od 73 700 zł. Modele 125-konne w Polsce pojawią się wkrótce.