Pierwsza nowość to SP Sport Maxx GT - guma do bardzo wysokich osiągów, dedykowana dla prawdziwie sportowych samochodów i luksusowych aut "z wykopem". Idealna do płynnego wejścia w zakręt, dynamicznego, stabilnego przejazdu i jeszcze szybszego wyjścia z wirażu. Najlepiej przy dużej prędkości. Rasowy nissan 350 Z, uzbrojony w te opony, połykał kręty tor bez zająknięcia.

Skąd takie możliwości? Wszystko przez "szczyptę" krzemionki z gum wyścigowych i nową technologię bieżnika wielokątowego MRT. Połączenie tych dwóch rzeczy skutkuje lepszym wyczuciem drogi i równomiernym rozkładem ciśnienia w środku koła.

Efekt? Większa precyzja kierowania, szybsza reakcja na to, co dzieje się z autem plus wyższa skuteczność przy przyspieszaniu i hamowaniu. Mówiąc wprost - ta opona kocha prędkość i zakręty, najlepiej w jak największej ilości.

Bardziej "przyziemną" ofertą są Grand Touring A/S i SP Sport FastResponse. Pierwsza to opona całoroczna i została wymyślona specjalnie do SUV-ów.

Trzecia to ogumienie dla "normalnych" samochodów. Wiezie ze sobą bardzo wysoką stabilność na mokrej nawierzchni i przy dużych prędkościach. Wszystko dlatego, że tu także zastosowano krzemionkę z technologią MRT.

Zarówno tylnonapędowe BMW serii 3, jak i audi A3 z napędem na przednie koła, pozwalały na zdecydowanie lepszą trakcję niż te same auta uzbrojone w inne opony. Sprawdziliśmy - to działa.

Dunlop SP Sport Maxx GT Dunlop SP Sport FastResponse Dunlop Grand Touring A/S
Dunlop SP Sport MAX GT Dunlop SP Sport FastResponse

Dunlop Grandtrek Touring