Niemieckie auta górą! W pięciu grupach wiekowych tylko w jednej musieli ustąpić Toyocie. Najmłodszą kategorię zdominował opel meriva, pozostałe to produkty ikony niezawodności Porsche - 911 i mały boxter.

Co to jest raport TÜV? Powstaje co roku na podstawie danych z obowiązkowych przeglądów rejestracyjnych w Niemczech. Podane procenty oznaczają odsetek aut, w których diagności znaleźli poważne usterki. Fachowcy przyglądają się zawieszeniu, układowi kierowniczemu i hamulcom. Oceniają wytrzymałość nadwozia (korozja), oświetlenie i spaliny. Sprawdzają też, czy auto nie przecieka - olej i inne płyny "ustrojowe".

Niżej pięć kategorii wiekowych, a w nich najlepsi i najgorsi w swojej grupie.

Średnia usterkowość dla aut dwu- i trzyletnich (5,9 proc.):
Mistrzowie:
1. Opel meriva - 1,6 proc.
2. Ford fusion - 2,6 proc.
3. Honda jazz - 2,8 proc.

Przegrani:
112. Volkswagen sharan - 11,5 proc.
113. Kia carnival - 25,1 proc.

Średnia usterkowość dla aut cztero- i pięcioletnich (10,7 proc.):
Mistrzowie:
1. Porsche 911 - 3,7 proc.
2. Subaru forester - 4,2 proc.
3. Audi A4 - 4,3 proc.

Przegrani:
106. Chrysler voyager - 22,6 proc.
107. Kia carnival - 33,9 proc.

Średnia usterkowość dla aut sześcio- i siedmioletnich (15,8 proc.):
Mistrzowie:
1. Toyota RAV4 - 4,8 proc.
2. Porsche boxster i toyota yaris - 5,4 proc.

Przegrani:
95. Renault twingo - 27,1 proc.
96. Chrysler voyager - 30,5 proc.

Średnia usterkowość dla aut ośmio- i dziewięcioletnich (21,4 proc.):
Mistrzowie:
1. Porsche boxster - 6,2 proc.
2. Porsche 911 - 6,8 proc.

Przegrani:
81. Chrysler voyager - 31 proc.
82. Renault twingo - 35,7 proc.

Średnia usterkowość dla aut dziesięcio- i jedenastoletnich (26,3 proc.):
Mistrzowie:
1. Porsche 911 - 6,5 proc.
2. Mercedes SL - 7,8 proc.

Przegrani:
56. Seat toledo - 36,8 proc.
57. Renault espace - 37,7 proc.