Jak sugeruje prestiżowy "Automotive News" - następca flagowego S80 ma wymykać się jednoznacznej klasyfikacji. Będzie łączyć cechy kilku samochodów - vana, kombi, jak i auta sportowego. Coś podobnego jest określane crossoverem.

Próbką możliwości Szwedów był koncepcyjny volvo VCC (Genewa 2003 r.). Podobno sukcesor największej limuzyny ma pogodzić jeszcze więcej cech kilku aut niż prototyp. Poczekamy, zobaczymy…

Jeśli Volvo zrobi tak jak planuje, to od razu stawi czoło Mercedesowi i jego klasie R. Auto powstało na bazie terenowego ML-a. Poza możliwościami off-roadowymi szczyci się praktycznością wielkiego vana i prowadzeniem limuzyny.



Reklama

Tylko w zeszłym roku sprzedało się u nas 60 sztuk, a Mercedes-Benz Polska planował poziom 40 aut. Sukces - biorąc pod uwagę, że samochód jest bardzo specyficzny.