Nabywcy aut tej klasy myślą przede wszystkim o przyjemnym i komfortowym prowadzeniu auta lub o komforcie na tylnej kanapie, a dopiero potem o pieniądzach. Rozsiedliśmy się więc na obszernych fotelach i delektowaliśmy luksusem.


A8 benzynowe i z dieslem są oczkiem w głowie nowego szefa Volkswagena, pana Winterkorna


Dane techniczne Benzyna Diesel
Silnik – typ/cylindry/zawory benz. V6/24 t.diesel V6/24
Poj. skokowa 3123 2967
Moc maks. (kW/KM) 191/260 171/233
Maks. mom. obr. (Nm) 330 450
Predkość maks. (km/h) 208 201
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,7 7,8
Średnie spalanie w teście 11,5 l 95 okt. 8,9 l ON


A co z tankowaniem? To przecież zadanie szofera. Ale nawet dla niego uzupełnianie paliwa jest rzadką przyjemnością, ponieważ A8 diesel nie jest częstym bywalcem stacji benzynowych. Przy rozsądnym obchodzeniu się z pedałem gazu 3-litrowe V6 zużywa średnio 8,9 l. Dlatego A8 musi tankować zaledwie co 1000 km. Auto benzynowe opróżnia bak już o 200 km wcześniej (średnie zużycie 11,5 l benzyny wysokooktanowej). Co ciekawe, Audi diesel jest tańsze!

Emisja spalin
Benzyna Diesel
CO2 262 227
CO 0,843 0,168
HC 0,062 -
NOx 0,002 0,178
HC+NOx - 0,213
Sadza - 0,001
Wyniki w g/km wedlug cyklu ECE

A8 3.0 TDI to cena 3.2 FSI plus 6000 km rocznie gratis na 4 lata!

Nasza ocena
Benzyna Diesel
Spalanie
Koszty
Ekologia
Radość
z jazdy
Koszty przez 4 lata Benzyna Diesel
Cena 318 600 zł 310 000 zł
Pakiet AC/OC 59 800 zł 56 900 zł
Przeglady i wymiana oleju 7800 zł 8300 zł
Zakup i utrzymanie razem 386 200 zł 375 200 zł
Wartość auta po 4 latach 125 400 zł (39 %) 116 800 zł (38 %)
Suma kosztów po odsprzedaży 260 800 zł 258 400 zł
Różnica kosztów po odsprzedaży – 2400 zł