Opadający dach, miejsce tylko dla pięciorga pasażerw. W wersji podstawowej diesel jest droższy o 10 000 zł od benzyniaka





Dane techniczne Benzyna Diesel
Silnik – typ/cylindry/zawory benz. R4/16 t.diesel R4/16
Poj. skokowa 1999 1997
Moc maks. (kW/KM) 107/145 103/140
Maks. mom. obr. (Nm) 185 320
Prędkość maks. (km/h) 197 196
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,9 10,2
Średnie spalanie w teście 8,8 l 95 okt. 7,1 l ON



Przedtem musieliśmy wydać przecież o 10 tys. zł więcej, aby nabyć auto z silnikiem Diesla. Co gorsza, utrata wartości tego modelu jest podobna jak w przypadku 2-litrowej wersji benzynowej.

Reklama

Sprawdźmy zatem, jak sprawuje się ta ostatnia. Napęd benzynowy jest bardziej spontaniczny, ma więcej sportowych genów. S-Max (podobno wyposażony w zawieszenie nowego Mondeo) jest tak właściwie wysoką limuzyną. Pokonywanie nim zakrętów sprawia dużą przyjemność, nawet gdy w wersji benzynowej trzeba częściej sięgać do drążka zmiany biegów. Najpiękniejsze jest to, że średnio auto potrzebuje na pokonanie 100 km/h zaledwie 8,8 l benzyny. Taka różnica (1,7 l) w stosunku do apetytu na paliwo TDCI nie uzasadnia wydania dodatkowych pieniędzy na zakup diesla. Tym bardziej, że rzadko która rodzina pokonuje ponad 30 000 km rocznie, a poniżej takiego przebiegu ten wydatek po prostu się nie opłaci.

Wniosek ten sam: tego diesla kupuje się dla komfortu i elastyczności, a nie z myślą o oszczędnościach przy umiarkowanych przebiegach.



Emisja spalinBenzynaDieselCO2194169CO0,5060,129HC0,064-NOx0,0520,232HC+NOx-0,242Sadza-0,002Wyniki w g/km wedlug cyklu ECES-Maxem z dieslem trzeba przejeżdżać rocznie co najmniej 30 000 km, żeby się opłacało Nasza ocenaBenzynaDieselSpalanieKosztyEkologiaRadość z jazdy
Koszty przez 4 lataBenzynaDieselCena105 250 zł115 250 złPakiet AC/OC16 400 zł18 300 złPrzeglądy i wymiana oleju2000 zł2100 złZakup i utrzymanie razem123 650 zł135 600 złWartość auta po 4 latach37 300 zł (35 %)41 700 zł (36 %)Suma kosztów po odsprzedaży86 350 zł93 900 złRóżnica kosztów po odsprzedaży+ 7550 zł