Trudno jest się przyzwyczaić do tak nieharmonijnej linii okien bocznych
|
Dane techniczne
|
Benzyna
|
Diesel
|
Silnik – typ/cylindry/zawory
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Poj. skokowa
|
1598
|
1896
|
Moc maks. (kW/KM)
|
77/105
|
77/105
|
Maks. mom. obr. (Nm)
|
153
|
240
|
Prędkość maks. (km/h)
|
184
|
182
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
|
10,9
|
11,5
|
Średnie spalanie w teście
|
7,9 l 95 okt.
|
6,6 l ON
|
Czeskie TDI zużywa średnio 6,6 oleju napędowego na 100 km. Tak samo mocna Skoda napędzana silnikiem benzynowym potrzebuje na przejechanie tego samego dystansu tylko o 1,3 l paliwa więcej. To daje zysk na paliwie prawie 5 zł/100 km. Benzynowy napęd przyspiesza lepiej od diesla (0-100 km/h w 10,9 s) i brzmi nieporównywalnie lepiej od TDI. Aby zrównoważyć różnicę w cenie, trzeba by rocznie przejeżdżać Roomseterem TDI ok. 44 700 km! Takie przebiegi osiągają chyba tylko samochody fi rm kurierskich. Dla większości nabywców lepszy wybór to benzynowa Skoda 1.6.
Emisja spalinBenzynaDieselCO2168148CO0,0980,272HC0,062-NOx0,0320,202HC+NOx-0,252Sadza-0,001Wyniki w g/km wedlug cyklu ECEDiesel na 100 km oszczędza na paliwie 4,81 zł, ale opłaca się od 44 700 km rocznie!
|
Nasza ocenaBenzynaDieselSpalanieKosztyEkologiaRadość z jazdy
|
Koszty przez 4 lataBenzynaDieselCena52 400 zł63 400 złPakiet AC/OC7600 zł9000 złPrzeglądy i wymiana oleju2700 zł2800 złZakup i utrzymanie razem62 700 zł75 200 złWartość auta po 4 latach22 300 zł (43 %)26 200 zł (41 %)Suma kosztów po odsprzedaży40 400 zł49 000 złRóżnica kosztów po odsprzedaży+ 8600 zł
|