Typowe bliźniaki: wyglądają tak samo (długość 4,03 m), ale mają zupełnie inne charaktery |
Dane techniczne | Benzyna | Diesel |
Silnik – typ/cylindry/zawory | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Poj. skokowa | 1390 | 1560 |
Moc maks. (kW/KM) | 80/109 | 80/109 |
Maks. mom. obr. (Nm) | 147 | 260 |
Prędkość maks. (km/h) | 205 | 193 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,6 | 10,1 |
Średnie spalanie w teście | 7,9 l 95 okt. | 5,5 l ON |
207 diesel osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 260 Nm już przy 1750 obr./min. Przy takich wartościach możliwości wersji benzynowej wyglądają mizernie (147 Nm dopiero przy 4000 obr./min). Jednak dzięki odpowiednio dobranym przełożeniom także „benzyniakiem” można jechać, rzadko zmieniając biegi. Kto potrafi się opanować, będzie zadowolony z wyjątkowo skromnego apetytu na paliwo małego diesla. Peugeot z zapłonem samoczynnym jest droższy od wersji benzynowej. Różnicę w cenie skompensować mogą dopiero przebiegi roczne co najmniej 28 300 km. To sporo jak na tak niewielkie auto.
Emisja spalinBenzynaDieselCO2166156CO0,4510,033HC0,035-NOx0,0070,241HC+NOx-0,256Sadza-0,002Wyniki w g/km wedlug cyklu ECEDiesel spala znacznie mniej paliwa, ale zakup opłaca się od 28 300 km rocznie | Nasza ocenaBenzynaDieselSpalanieKosztyEkologiaRadość z jazdy |
Koszty przez 4 lataBenzynaDieselCena65 950 zł79 400 złPakiet AC/OC14 500 zł17 600 złPrzeglądy i wymiana oleju1600 zł1600 złZakup i utrzymanie razem82 050 zł98 600 złWartość auta po 4 latach29 800 zł (45 %)36 300 zł (46 %)Suma kosztów po odsprzedaży52 250 zł62 300 złRóżnica kosztów po odsprzedaży+ 10 050 zł |