Braterski pojedynek. Który Golf jest lepszy? Najnowszy benzynowy TSI jest tak samo mocny jak diesel, niewiele mniej oszczędny, za to pracuje z wyższą kulturą





Dane techniczne Benzyna Diesel
Silnik – typ/cylindry/zawory benz. R4/16 t.diesel R4/16
Poj. skokowa 1390 1968
Moc maks. (kW/KM) 103/140 103/140
Maks. mom. obr. (Nm) 220 320
Prędkość maks. (km/h) 205 205
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,8 9,3
Średnie spalanie w teście 8,1 l 95 okt. 6,4 l ON


Ale to niuanse, które nie są równie ważne co np. czystość spalin. Pod tym względem TDI przegrywa z TSI nawet mimo filtra cząstek stałych. Diesel kosztuje więcej nawet od bardzo nowoczesnego silnika z zapłonem iskrowym. Różnica w kosztach zostanie zniwelowana dopiero, gdy kierowca będzie pokonywał rocznie co najmniej 18 700 km. Prywatnym właścicielom pewnie to się nie uda, ale dla firm diesel będzie lepszym wyborem, szczególnie że stabilniej utrzymuje wartość przy ewentualnej odsprzedaży. Gdyby tak jeszcze staniał olej napędowy...

Reklama
Emisja spalinBenzynaDieselCO2169145CO0,3430,132HC0,042-NOx0,0430,2HC+NOx-0,219Sadza-0,003Wyniki w g/km według cyklu ECEDiesel zaoszczędzi na paliwie ponad 6 zł na 100 km, ale opłaca się od 18 700 km rocznie Nasza ocenaBenzynaDieselSpalanieKosztyEkologiaRadość z jazdy
Koszty przez 4 lataBenzynaDieselCena76 000 zł86 100 złPakiet AC/OC15 000 zł17 000 złPrzeglądy i wymiana oleju3700 zł3800 złZakup i utrzymanie razem94 700 zł106 900 złWartość auta po 4 latach35 000 zł (46 %)42 500 zł (49 %)Suma kosztów po odsprzedaży59 700 zł64 400 złRóżnica kosztów po odsprzedaży+ 4700 zł