Kia Magentis to reprezentacyjna, a jednocześnie całkiem oszczędna limuzyna
|
Dane techniczne
|
Benzyna
|
Diesel
|
Silnik – typ/cylindry/zawory
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Poj. skokowa
|
1998
|
1991
|
Moc maks. (kW/KM)
|
106/144
|
103/140
|
Maks. mom. obr. (Nm)
|
189
|
305
|
Prędkość maks. (km/h)
|
208
|
201
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
|
10,2
|
11,2
|
Średnie spalanie w teście
|
9,0 l 95 okt.
|
6,6 l ON
|
Przewidywany spadek wartości jest dość astronomiczny, szczególnie po roku od zakupu. Podobnie wypada prognoza w przypadku diesla. Trzeba przejeżdżać nim ok. 16 000 km rocznie, aby skompensować różnicę w cenie zakupu obu modeli. To w miarę rozsądny przebieg. Kto chce tankować co 1000 km, powinien jednak wybrać diesla, który potrzebuje na przejechanie 100 km średnio o 2,4 l paliwa mniej niż Magentis z zapłonem iskrowym.
Emisja spalinBenzynaDieselCO2184162CO0,180,11HC0,02-NOx0,010,172HC+NOx-0,183Sadza-0,002Wyniki w g/km wedlug cyklu ECEPrzejeżdżanie ponad 16 000 km rocznie gwarantuje opłacalność diesla w Kii
|
Nasza ocenaBenzynaDieselSpalanieKosztyEkologiaRadość z jazdy
|
Koszty przez 4 lataBenzynaDieselCena83 900 zł90 400 złPakiet AC/OC12 500 zł13 700 złPrzeglądy i wymiana oleju3000 zł3500 złZakup i utrzymanie razem99 400 zł107 600 złWartość auta po 4 latach31 700 zł (38 %)34 000 zł (38 %)Suma kosztów po odsprzedaży67 700 zł73 600 złRóżnica kosztów po odsprzedaży+ 5900 zł
|