Obydwie koreańskie limuzyny osiągają prędkość maksymalną ponad 200 km/h i są przyjemnie ciche. Różnicę usłyszą bardzo uważni pasażerowie i to dopiero od 100 km/h. Kierowca diesla trochę intensywniej: po ruszeniu z miejsca przez chwilę jest spokojnie, ale już od około 2000 obrotów rozpętuje się burza. Koła przednie wczepiają się w asfalt, szarpią kierownicą, aby po chwili się uspokoić. Charakterystyka układu napędowego wymaga częstego korzystania ze skrzyni biegów. Wersji benzynowej wystarcza pięć biegów do bardziej dynamicznego i mniej hałaśliwego przyspieszania. Benzynowa Kia osiąga także nieco wyższą prędkość maksymalną.


Kia Magentis to reprezentacyjna, a jednocześnie całkiem oszczędna limuzyna


Dane techniczne Benzyna Diesel
Silnik – typ/cylindry/zawory benz. R4/16 t.diesel R4/16
Poj. skokowa 1998 1991
Moc maks. (kW/KM) 106/144 103/140
Maks. mom. obr. (Nm) 189 305
Prędkość maks. (km/h) 208 201
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,2 11,2
Średnie spalanie w teście 9,0 l 95 okt. 6,6 l ON


Przewidywany spadek wartości jest dość astronomiczny, szczególnie po roku od zakupu. Podobnie wypada prognoza w przypadku diesla. Trzeba przejeżdżać nim ok. 16 000 km rocznie, aby skompensować różnicę w cenie zakupu obu modeli. To w miarę rozsądny przebieg. Kto chce tankować co 1000 km, powinien jednak wybrać diesla, który potrzebuje na przejechanie 100 km średnio o 2,4 l paliwa mniej niż Magentis z zapłonem iskrowym.

Emisja spalin
Benzyna Diesel
CO2 184 162
CO 0,18 0,11
HC 0,02 -
NOx 0,01 0,172
HC+NOx - 0,183
Sadza - 0,002
Wyniki w g/km wedlug cyklu ECE

Przejeżdżanie ponad 16 000 km rocznie gwarantuje opłacalność diesla w Kii

Nasza ocena
Benzyna Diesel
Spalanie
Koszty
Ekologia
Radość
z jazdy
Koszty przez 4 lata Benzyna Diesel
Cena 83 900 zł 90 400 zł
Pakiet AC/OC 12 500 zł 13 700 zł
Przeglądy i wymiana oleju 3000 zł 3500 zł
Zakup i utrzymanie razem 99 400 zł 107 600 zł
Wartość auta po 4 latach 31 700 zł (38 %) 34 000 zł (38 %)
Suma kosztów po odsprzedaży 67 700 zł 73 600 zł
Różnica kosztów po odsprzedaży + 5900 zł