Dane techniczne
|
Benzyna
|
Diesel
|
Silnik – typ/cylindry/zawory
|
kompr. benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Poj. skokowa
|
1796
|
2149
|
Moc maks. (kW/KM)
|
135/184
|
125/170
|
Maks. mom. obr. (Nm)
|
250
|
400
|
Prędkość maks. (km/h)
|
222
|
218
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
|
9,7
|
9,1
|
Średnie spalanie w teście
|
10,6 l 95 okt.
|
7,8 l ON
|
Komfort zapewnia zawieszenie, a spokój średnie zużycie paliwa na poziomie 7,8 l/100 km. Klasa E z silnikiem benzynowym jest wyposażona w sprężarkę, lepiej przyspiesza na skrzyżowaniach i ma wyższą prędkość maksymalną, a mniejsza pojemność (1,8 l) pozwala spodziewać si niskiego zużycia benzyny. Niestety, w naszym teście samochód zużył przeciętnie 10,6 l benzyny na 100 km. Zużycie paliwa wersji benzynowej jak również emisja substancji szkodliwych są wyższe, niż obiecuje producent. Zakup diesla opłaca się przy bardzo dużych rocznych przebiegach – argumentem na jego korzyść nie są koszty, a komfort.
Emisja spalinBenzynaDieselCO2224194CO0,4170,063HC0,04-NOx0,0250,192HC+NOx-0,21Sadza-0,005Wyniki w g/km wedlug cyklu ECEŻeby opłacał się diesel, trzeba przejeżdżać ponad 51 tys. km rocznie
|
Nasza ocenaBenzynaDieselSpalanieKosztyEkologiaRadość z jazdy
|
Koszty przez 4 lataBenzynaDieselCena173 000 zł197 000 złPakiet AC/OC30 600 zł34 300 złPrzeglądy i wymiana oleju10 000 zł10 000 złZakup i utrzymanie razem213 600 zł241 300 złWartość auta po 4 latach81 000 zł (47 %)87 400 zł (44 %)Suma kosztów po odsprzedaży132 600 zł153 900 złRóżnica kosztów po odsprzedaży+ 21 300 zł
|