Najpierw było D, potem TD, a teraz jest CDI. Argument za wyborem kombi napędzanego olejem napędowym to bardzo wysoki poziom zaawansowania technicznego silników Diesla ze Stuttgartu. Charakterystyczne terkotanie możemy jeszcze usłyszeć w klasie E tylko podczas rozruchu. Poza tym doskonałe wyciszenie komory silnikowej znakomicie pochłania typowy dla diesli odgłos pracy. 170-konny, elastyczny napęd osiągający moment obrotowy 400 Nm rozpędza ciężkie kombi do 100 km/h w zaledwie 9,1 s.



Dane techniczne Benzyna Diesel
Silnik – typ/cylindry/zawory kompr. benz. R4/16 t.diesel R4/16
Poj. skokowa 1796 2149
Moc maks. (kW/KM) 135/184 125/170
Maks. mom. obr. (Nm) 250 400
Prędkość maks. (km/h) 222 218
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9,7 9,1
Średnie spalanie w teście 10,6 l 95 okt. 7,8 l ON


Komfort zapewnia zawieszenie, a spokój średnie zużycie paliwa na poziomie 7,8 l/100 km. Klasa E z silnikiem benzynowym jest wyposażona w sprężarkę, lepiej przyspiesza na skrzyżowaniach i ma wyższą prędkość maksymalną, a mniejsza pojemność (1,8 l) pozwala spodziewać si niskiego zużycia benzyny. Niestety, w naszym teście samochód zużył przeciętnie 10,6 l benzyny na 100 km. Zużycie paliwa wersji benzynowej jak również emisja substancji szkodliwych są wyższe, niż obiecuje producent. Zakup diesla opłaca się przy bardzo dużych rocznych przebiegach – argumentem na jego korzyść nie są koszty, a komfort.

Emisja spalin
Benzyna Diesel
CO2 224 194
CO 0,417 0,063
HC 0,04 -
NOx 0,025 0,192
HC+NOx - 0,21
Sadza - 0,005
Wyniki w g/km wedlug cyklu ECE

Żeby opłacał się diesel, trzeba przejeżdżać ponad 51 tys. km rocznie

Nasza ocena
Benzyna Diesel
Spalanie
Koszty
Ekologia
Radość
z jazdy
Koszty przez 4 lata Benzyna Diesel
Cena 173 000 zł 197 000 zł
Pakiet AC/OC 30 600 zł 34 300 zł
Przeglądy i wymiana oleju 10 000 zł 10 000 zł
Zakup i utrzymanie razem 213 600 zł 241 300 zł
Wartość auta po 4 latach 81 000 zł (47 %) 87 400 zł (44 %)
Suma kosztów po odsprzedaży 132 600 zł 153 900 zł
Różnica kosztów po odsprzedaży + 21 300 zł