Kolejne wcielenie Mazdy 626 pojawiło się na rynku w 1997 r. Początkowo gama nadwoziowa obejmowała wersje sedan i hatchback (silnik 1.8/90 KM). Sukcesywnie ofertę wzbogacały silniki 2.0/115 i 136 KM oraz turbodiesel 2.0/100 KM. W 1998 r. do salonów trafiło nadwozie kombi. Dwa lata później auto poddano liftingowi karoserii. Zwiększono również moc podstawowego silnika 1.8 do 100 KM. Nowy model zaprezentowano w 2002 r. (zmieniono wówczas też sposób oznaczenia z „626” na „6”).

Mazda 626 2.0i (1997-2002 r.) od 19 tys. zł

CENY CZĘŚCI (ZŁ) ASO/ZAM.
filtr oleju 25/18
klocki hamulcowe (przód, kpl.) 450/110
tarcze hamulcowe (przód, kpl.) 540/220
błotnik przedni 763/728
reflektor przedni 455/398

DANE TECHNICZNE – 2.0 16V
Silnik: benz., R4/16V, poj. 1991 cm3, wtrysk wielop. Moc maks. 100 kW (136 KM) przy 5800 obr./min. Maks. mo ment 178 Nm przy 4500 obr./min. V maks.: 208 km/h.
Przysp. 0-100 km/h: 9,6 s. Spalanie (wg EU: miasto/poza miastem/średnie): 10,8/6,5/8,1 l/100 km. Napęd przedni,
skrzynia 5b manualna. Pojemność zbiornika paliwa 64 l. Pojemność bagażnika 502 l.


Świetna praktyczność i funkcjonalność oraz solidna budowa, ale brak stylu

OCENA: 5+


LISTA USTEREK

Korozja pojawia się na elementach podwozia, układzie wydechowym oraz podzespołach nośnych podwozia (1), spotykane są przypadki zerwania paska rozrządu oraz przepalona uszczelka pod głowicą (konsekwencja uszkodzenia pompy wody) (2), niedomagania hamulca ręcznego (3).


Deska ergonomiczna i solidnie zmontowana, ale zaprojektowana bez polotu


Silnik ma dwa wałki rozrządu i 16-zaworową głowicę. Rzadko się psuje