Model Avensis, następca Cariny E, trafił na rynek pod koniec 1997 r. jako sedan i liftback. Wariant kombi dołączył rok później przy okazji uzupełnienia gamy silnikowej (1.6/110, 1.8/110, 2.0/128) o turbodiesla 2.0/90 KM. Kariera silnika wysokoprężnego nie trwała zbyt długo. W 1999 r. został zastąpiony nowoczesną konstrukcją 2.0 D-4D/110 KM wykorzystującą system typu Common Rail. W 2000 r. model poddano modernizacji (m.in. silnik 2.0/150 z VVT-i). Zmiana modelu w 2003 r.

Toyota Avensis 2.0 (1998-2003 r.) od 22 tys. zł

CENY CZĘŚCI (ZŁ) ASO/ZAM.
filtr oleju 41/18
klocki hamulcowe (przód, kpl.) 329/110
tarcze hamulcowe (przód, kpl.) 672/260
błotnik przedni 847/346
reflektor przedni 1111/271

DANE TECHNICZNE – 2.0 16V
Silnik: benz., R4/16V, poj. 1998 cm3, wtrysk wielop. Moc maks. 94 kW (128 KM) przy 5400 obr./min. Mak s. moment 178 Nm przy 4400 obr./min.V maks.: 205 km/h. Przysp. 0-100 km/h: 9,3 s. Spalanie (wg EU: miasto/poza miastem/ średnie): 11,2/6,5/8,2 l/100 km. Napęd przedni, skrzynia 5b manualna. Pojemność zbiornika paliwa 60 l. Pojemność bagażnika 500 l.


Wzór niezawodności i praktyczności! Niestety, autu wyraźnie brak stylu
OCENA: 5+


LISTA USTEREK

Spotykane są przypadki uszkodzenia silnika z powodu zerwania paska rozrządu (1); niekiedy przepalają się uszczelki pod głowicą (szczególnie w silniku 1.6) (2); zdarzają się problemy ze sprzęgłem (3); czasami zawodzi immobiliser (4). Inne awarie występują raczej sporadycznie.


Deska nie „poraża” stylem, ale została wykonana z niezłej jakości tworzywa


Silnik 2.0/150 KM VVT-i (zmienne fazy rozrządu) pojawił się pod koniec 2000 r.