Jedne znamy z ulic, innych jeszcze nigdy nie widzieliśmy na oczy. Najwcześniejsze modeliki są z 1993 roku - to prototypowe eco speedster i eco sprinter. Dalej zwiedzający zobaczą kolejne egzotyczne wcielenia - samochód serwisowy używany na lotnisku, radiowóz policyjny czy wóz straży pożarnej. O ile dwa pierwsze mają jakiś sens istnienia, to trudno sobie wyobrazić, gdzie inżynierowie zmieścili drabinę i zbiornik z wodą.

Inną ciekawostką jest limitowany crossblade. Czarna brzytwa nie ma dachu, nie ma drzwi, a szyba jest na tyle mikroskopijna, że kierowca i pasażer musieli jeździć w kaskach z opuszczoną przyłbicą - inaczej wszystkie muchy lądowały na zębach i w nosie.

To właśnie tego dziwoląga reklamował Robbie Williams. Za firmowanie kampanii swoim nazwiskiem, piosenkarz dostał dwa takie modele, które podobno później sprzedał na aukcji. Pieniądze oddał na cele dobroczynne.

Największą atrakcją może się jednak okazać najnowszy smart fortwo. Dlaczego? Oficjalnie autko pojawi się w sprzedaży dopiero w kwietniu przyszłego roku i do tej pory w żadnym salonie nie zobaczymy go na żywo. Jedyną okazją jest właśnie stuttgarcka wystawa w muzeum Mercedesa. Tylko do połowy stycznia można oglądać całą antologię sympatycznego smarta.





Reklama