Oto Opel Astra Sports Tourer, czyli kombi. Patrząc na zdjęcia można powiedzieć, że to stylowe i zgrabne auto… Nawet Włosi nie powstydziliby się tych kształtów. Zdaniem ludzi z Opla to kompaktowe kombi ma za zadanie pobić sukces sprzedaży swego pięciodrzwiowego odpowiednika, na który w ciągu zaledwie sześciu miesięcy złożono ponad 160 tys. zamówień.

Astra Sports Tourer ma pod skórą adaptacyjne podwozie mechatroniczne FlexRide, adaptacyjne reflektory przednie AFL+, ergonomiczne fotele przednie oraz kamerę Opel Eye rozpoznającą znaki drogowe i ostrzegającą kierowców o nieopatrznym zjechaniu ze swojego pasa jazdy. Dodatkowo tym konstruktorzy Opla pracują nad zintegrowanym bagażnikiem rowerowym FlexFix nowej generacji, który w modelu Sports Tourer zadebiutuje w 2011 roku.



Kiedy w sprzedaży? - czytaj dalej>>>



Rozstaw osi nowego Opla mierzy 2685 mm. Bagażnik połknie od 500 l, do 1550 l po złożeniu tylnych siedzeń. Schowki? Proszę bardzo duże, małe - są wszędzie i mieszczą 75 l najróżniejszych drobiazgów. W dodatku jest to o 50 proc. więcej niż w poprzedniej generacji Astry kombi. Przy złożonych fotelach tylnych długość przestrzeni bagażowej zwiększa się do 1835 mm, o 28 mm więcej niż w obecnej Astrze kombi.



Kiedy w sprzedaży? - czytaj dalej>>>



Ciekawe rozwiązanie to system foteli tylnych FlexFold, który pozwala na obniżenie każdej części dzielonej w stosunku 60/40 tylnej kanapy za pomocą przycisku umieszczonego w ścianach bocznych przestrzeni bagażowej. Jak dział? Sprężyna zostaje elektrycznie zwolniona, automatycznie powodując szybkie i bezobsługowe złożenie tylnych foteli. Astra Sports Tourer to pierwsze kompaktowe kombi wyposażone w tę funkcję.



Kiedy w sprzedaży? - czytaj dalej>>>



Mocy dostarczy osiem silników do wyboru o mocy od 95 KM do 180 KM. Nowością jest benzynowa jednostka 1.4 turbo, pozwalająca na uzyskanie 120 KM. Wyposażono ją w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów. Dostępna jest również wersja silnika 1.4 turbo o mocy 140 KM z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów.

Silnik 2.0 CDTI o mocy 160 KM uzupełnia gamę jednostek wysokoprężnych, a oferowany jest z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów. Moment obrotowy rzędu 380 Nm (z funkcją overboost) zapewni wysoką elastyczność z poziomem zużycia paliwa rzędu 5,1 litra oraz emisji CO2/km rzędu 134 g/km. Dostępna jest również automatyczna, sześciobiegowa skrzynia biegów. Poza tym wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów wyposażono we wskaźnik zmiany biegu na wyższy.



Kiedy w sprzedaży? - czytaj dalej>>>





Nie zabraknie też technologi Start/Stop, która za chwilę zostanie zastosowana w wersji Astra Sports Tourer i całej rodzinie Astry. W pierwszej kolejności to rozwiązanie trafi pod maskę wersji ecoFLEX z silnikiem 1.3 CDTI o mocy 95 KM.

Nowa Astra Sports Tourer została w całości zaprojektowana i opracowana w Międzynarodowym Ośrodku Rozwoju Technicznego Opla w Rüsselsheim, a produkowana będzie w zakładach w Ellesmere Port w Wielkiej Brytanii.

Oficjalna premiera Astry Sports Tourer odbędzie się 2 października podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu, zaś a do sprzedaży wejdzie w listopadzie 2010. Czyli już niedługo…