Astra II Classic zostanie zastąpiona najnowszym modelem koncernu - nową astrą. Termin rozpoczęcia produkcji w Gliwicach planowany jest na czwarty kwartał 2009 roku. W sprzedaży na polskim rynku samochód pojawi się w pierwszych miesiącach 2010 roku.

>>>Ten Opel z Polski spali najmniej na świecie

Astra IV w wersji hatchback (5-drzwiowa) produkowana będzie na jednej linii z pozostałymi modelami - astrą III sedan oraz zafirą. W ramach przygotowań do produkcji nowego kompaktu, wydział tłoczni został rozbudowany o ok. 4 tys. m kw. Zainstalowano nową linię pras oraz kompaktową prasę wielostopniową - obydwie całkowicie zrobotyzowane.

>>>Unikalne zdjęcia Opla z Polski

"Po udanych próbach tłoczenia paneli do nowej astry, rozpoczęto regularne dostawy pierwszych elementów nadwozia do zakładów w Ellsmere Port oraz na potrzeby produkcji własnej." - zdradził w rozmowie z DZIENNIKIEM Wojciech Osoś z biura prasowego GM Poland.

>>>Koniec fałszowania liczników w autach!

Ze względu na zaawansowaną strukturę karoserii znacznie rozbudowano spawalnię. Powstała oddzielna, w pełni zrobotyzowana, część linii głównej dla nowego modelu. Pojawiło się tam 90 nowych robotów, a sam wydział powiększył się o ok. 6 tys. m2. Na lakierni powstała nowa stacja 6 robotów do uszczelnień karoserii, wydłużono też piec zabezpieczenia antykorozyjnego, tzw. kataforezy.

>>>Pierwsi dotknęliśmy nowego opla z Polski

Jak się dowiadujemy, obecnie wszyscy pracownicy produkcyjni są szkoleni w zakresie montażu nowej astry bezpośrednio na linii produkcyjnej. Od początku września planowane jest rozpoczęcie finalnej fazy pilotażowej, która ma na celu potwierdzenie prawidłowego przebiegu wszystkich procesów produkcyjnych, najwyższej jakości produkowanych samochodów, wydajności linii oraz gotowości do rozpoczęcia produkcji seryjnej. Łącznie powstanie ok. 300 samochodów pilotażowych.

Przypominamy, że nowy model będzie miał swoją premierę podczas wrześniowych międzynarodowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Dwa egzemplarze ekspozycyjne tego auta, specjalnie na to wydarzenie wyprodukowano w Gliwicach.

"Nowa astra będzie najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem seryjnym produkowanym w Polsce." - powiedział DZIENNIKOWI Osoś.

>>>Zobacz, jak torturują nowego opla

Ostatnia astra classic to srebrny hatchback z silnikiem benzynowym 1,4 l. Produkcję tego modelu uruchomiono w Gliwicach 3 października 2003 roku. Druga generacja classica była produkowana w czterech wersjach nadwoziowych - sedan, 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz delivery van (odmiana dostawcza).

Ponad 83 proc. produkcji wyeksportowano, przede wszystkim na rynki Europy Środkowej i Wschodniej, ale również do Australii, Nowej Zelandii oraz niektórych krajów Afryki, Ameryki Południowej i Azji. W czasie całego okresu produkcyjnego gliwicki zakład opuściło 243 993 sztuki tego samochodu.