Mocne uderzenie na początek. Najnowszy model niemieckiej marki czyli A5 Sportback doczekał się usportowionej wersji S5. Kolejne wcielenie rozpędza 3-litrowy motor V6 doładowany mechanicznie - efekt to 333 KM i 440 Nm (od 2900 do 5300 obr/min.) na czterech kołach od razu. Samochód rozpędza 7 biegów dwusprzęgłowej skrzyni S-tronic.

Spokój na pokładzie zapewni sztab systemów bezpieczeństwa i montowany na życzenie kierowcy sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi. Tak uzbrojone Audi S5 Sportback powinno pierwszą setkę zwijać w ok. 5,4 s, zabawę przy 250 km/h przerywa elektronika. Spalanie? Zdaniem Audi nie ma mniejszego w tej kategorii - 9,7 l/100 km. Sprzedaż ruszy wiosną 2010 roku.

>>>A5 Sportback - ktoś chce takie Audi?

Wreszcie coś dla zielonych - oto technologia clean diesel wdziera się do Audi A4. Silnik 3,0 TDI clean diesel , który zadebiutował w zmodernizowanym Q7, napędzi także limuzynę i kombi formatu A4. Motor spełnia normę euro 6, która zacznie obowiązywać w 2014 r.

>>>Zajrzyj w nowe oczy wielkiego Q

To przez udoskonalony układ wtryskowy Common Rail (generuje ciśnienie 2 tys. bar), nowe czujniki komory spalania oraz wysokowydajny układ recyrkulacji spalin. Za redukcję pozostałych tlenków azotu odpowiedzialny jest katalizator DeNOx. Bezpośrednio przed nim pompa wtryskuje dodatek o nazwie AdBlue - w gorącym strumieniu spalin roztwór rozpada się na amoniak, który rozkłada tlenki azotu do nieszkodliwego azotu i wody.

Superczysty TDI będzie dostępny wyłącznie z napędem quattro. Do steki zarówno sedan jak i avant mają pędzić w ciut ponad 6 sekund, a na pokonanie 100 km drogi potrzebują odpowiednio 6,7 l i 6,8 l oleju napędowego.

>>>Nowy Opel zamiast astry z Polski!

Ostatnia nowość to A3 i A3 Sportback z turbobenzynowym silnikiem 1,2 TFSI/105 KM (175 Nm od 1500 do 3500 obr/min.). Moc i moment odda sześć ręcznych biegów na przednie koła. Motor rozpędzi auto do 100 km/h w czasie odpowiednio 11,1 s i 11,3 s. Średnie spalanie - ledwie 5,5 l benzyny na setkę. Oba modele pojawią się w salonach w pierwszym kwartale 2010 roku. Średnie spalanie - ledwie 5,5 l benzyny na setkę. Oba modele pojawią się w salonach w pierwszym kwartale 2010 roku.