Rekord podjazdu ustanowił w roku 2007 - wówczas Japończyk zdobył szczyt w 10 minut 1 sekunda 408 tysięcznych. Monster ściga się w Górach Skalistych od 1988 roku. Swoje pierwsze zwycięstwo w klasie odniósł w roku 1993, a klasyfikację generalną wygrał po raz pierwszy w 1995.
Chociaż tym razem nie udało się pobić rekordu i pokonać magicznej bariery 10 minut, to 59-letni Monster z czasem 10.15.368 zdominował rywalizację w klasie Unlimited, pokonując drugiego w klasie, dwukrotnego rajdowego mistrza świata Marcusa Gronholma z przewagą minuty i 13 sekund - ford fiesta. W klasie Open Wheel zwyciężył Paul Dallenbach, osiągając drugi czas dnia 10:52.097.
>>>Marcus Gronholm potworem Forda na szczyt
Zwycięski samochód jest zbudowany na stalowej przestrzennej ramie rurowej z nadwoziem z włókien węglowych i kewlaru, które wzorowane jest na modelu Suzuki SX4. Monster Sport SX4 to konstrukcja zbudowana specjalnie na górski wyścig Pikes Peak, podczas gdy wersja drogowa SX4 to rodzinny model klasy crossover, oferowany na wielu rynkach świata, także w Polsce, dostępny z napędem 4x4.
Monster Sport SX4 Hillclimb Special w kawałkach
Model bazowy - Suzuki SX4
Konstrukcja - stalowa przestrzenna rama rurowa
Nadwozie - włókna węglowe i kewlar
Silnik - model i pojemność H27A, 2736 ccm, podwójne turbodoładowanie
Moc maksymalna - 885 KM/8750 obr./min
Maksymalny moment obrotowy - 90,5 kgm/6250 obr./min
Skrzynia biegów - sekwencyjna, 6-biegowa
Masa (z kierowcą i paliwem) - 1120 kg
Wymiary (bez przedniego i tylnego skrzydła) - długość 5300 mm, szerokość 1960 mm, wysokość - 1500 mm
Rozstaw osi - 2818 mm
Opony, obręcze kół - 285/60R18, 18x11J