Obecnie w większości silników benzynowych stosowane są pojedyncze wtryskiwacze na cylinder (dostarczają paliwo do obydwu kanałów dolotowych). W systemie Nissan Dual Injector podwojono liczbę wtryskiwaczy na cylinder. Rozwiązanie to powoduje zmniejszenie średnicy kropel paliwa o około 60 proc., co przekłada się na większą płynność i stabilność procesu spalania (przyspieszenie rozpylanie paliwa, zmniejszenie ilość niespalonej mieszanki i obniżenie emisji węglowodorów).

>>>Koniec korków i wypadków!

System umożliwia także ciągłe sterowanie fazami otwarcia zaworów wydechowych, a nie tylko dolotowych, co poprawia sprawność cieplną, zmniejsza straty tłoczenia oraz przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa nawet o 4 proc. (w porównaniu z silnikami benzynowymi Nissana z tego samego segment) dzięki zsynchronizowanej pracy dwóch wtryskiwaczy.

Teoretycznie podobne systemy bezpośredniego wtrysku, w których paliwo także wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów, są jednak trudniejsze do zastosowania w silnikach o małej pojemności, ponieważ wymagają montowania wysokociśnieniowej pompy, która komplikuje konstrukcję systemu i podnosi koszty.

>>>Nowa lista najlepszych i najgorszych aut

System Nissan Dual Injector jest lżejszy i konstrukcyjnie prostszy, ponieważ paliwo podawane jest tu pod normalnym ciśnieniem, co oznacza zmniejszenie kosztów o około 60 proc. w porównaniu z silnikami o podobnej pojemności z bezpośrednim wtryskiem.

W nowym systemie z podwójnymi wtryskiwaczami katalizator zawiera o połowę mniej metali szlachetnych przy utrzymaniu niezmienionej efektywności działania układu katalizatora. W połączeniu z katalizatorami o ekstremalnie niskiej zawartości metali szlachetnych, wprowadzonymi w 2008 roku, ilość metali szlachetnych można obniżyć nawet o 75 proc.

>>>Uwaga! Te samochody to bat na złodzieja

"Uważamy, że dalsze obniżanie zużycia paliwa w silnikach benzynowych jest istotną kwestią ze względu na rosnący na całym świecie popyt na to paliwo oraz na inne systemy zasilania oparte na urządzeniach spalinowych. Stosując system podwójnych wtryskiwaczy w małych silnikach, mamy nadzieję przyczynić się do obniżenia emisji CO2 i zużycia metali szlachetnych." - powiedział Shuichi Nishimura, wiceprezes ds. konstrukcji zespołów napędowych w firmie Nissan.

Nissan wprowadzi nowy system w samochodach produkowanych seryjnie na początku 2011 roku.