Do rzeczy! Kapiący luksus i zapach skóry wymieszany z drewnem i dosłownie kosmicznymi rozwiązaniami przykrywa panoramiczny szklany dach. Jak chwalą się konstruktorzy dzięki tej tafli szkła samochód ma niższą, bardziej opływową linię dachu, a wnętrze jest zdecydowanie jaśniejsze i daje większe poczucie przestrzeni.

W kabinie nowego XJ nie ma tradycyjnych zegarów - zamiast nich 12,5 calowy ekran wyświtla wskaźniki wirtualne. Kolejna ciekawostka to monitor w konsoli centralnej. Dzięki technologii Dual-View kierowca i pasażer z przodu na jednym ekranie mogą oglądać dwa zupełnie różne obrazy - odpowiednio np. mapę z trasą systemu nawigacyjnego i serial telewizyjny (wbudowany tuner) lub film DVD.

>>>Ponad 360 km/h po dnie jeziora

Skorupowa konstrukcja nośna nadwozia i panele zewnętrzne powstały z tłoczonych, odlewanych i wyciskanych elementów ze stopów aluminium. Całość została znitowana i sklejona z wykorzystaniem technik stworzonych oryginalnie dla przemysłu kosmicznego i lotniczego. Na muskułach nowego XJ Jaguar przeniósł tą technologię do motoryzacji.

Dlatego nowy "kocur" jest aż o 150 kg lżejszy od swoich konkurentów. Efekt? Jak nas zapewniono samochód ma lepsze osiągi, prowadzenie i walory ekonomiczne, zapewniając jednocześnie zwiększoną wytrzymałość, kulturę pracy i oferowane przez samochód bezpieczeństwo.

Nowego XJ napędzać będą najbardziej zaawansowane, najmocniejsze i najwydajniejsze układy napędowe marki Jaguar w historii. Do wyboru producent stawia jeden z czterech silników - wszystkie współpracują z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów sterowaną elektronicznie za pośrednictwem dźwigni JaguarDrive Selektor lub przycisków zamontowanych w kierownicy.

>>>Jaguar zaczyna polowanie…

Najsłabszy motor 3-litrowy, 275-konny napęd wysokoprężny z dwiema sekwencyjnymi turbosprężarkami - przyspieszenie 0-100 km/h w 6,4 sekundy.

Dalej jest już ciekawiej za sprawą 5.0-litrowej widlastej ósemki. Pierwsze wcielenie jest wolnossące z bezpośrednim wtryskiem benzyny - 385 KM galopuje od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.

Druga wersja ma mechaniczne doładowanie (V8 supercharged) - 470 KM to pierwsza setka w 5,2 sekundy.

Wreszcie szczyt szczytów - 510-konne V8 supercharged mknie 100 km/h zanim szepniesz pięć (0-100 km/h w 4,9 sekundy).

>>>Zobacz tajemniczy film z Jaguarem

Zależnie od modelu i rynku, nowego Jaguara XJ można zamawiać już teraz. Pierwsze dostawy rozpoczną się na początku 2010 roku. Cennik? Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach…