Rajd Polski to ósma runda Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Wystartuje 26 czerwca i zakończy się dwa dni później. Będzie to nowe wyzwanie zarówno dla załóg jak i kierowców. Dlaczego? Mazurska eliminacja zapowiada się, jako jedna z najciekawszych w tym sezonie. Debiutujący w kalendarzu WRC rajd, to nowość pod względem charakterystyki terenu i nawierzchni na odcinkach specjalnych.

Reklama

Jak twierdzi Pirelli właśnie z myślą o polskich trasach powstała miękka mieszanka wyczynowych opon Skorpion. Dzięki nim kierowcy mają jechać na najwyższych obrotach, bez obawy o bezpieczeństwo na miękkim i błotnistym terenie. Pirelli Scorpion WRC powstały w technologii "run flat", która redukuje ryzyko przebicia do minimum i pozwala na ukończenie odcinka bez straty cennych sekund na wymianę koła.

"Będzie to runda, która mocno zapadnie w pamięci jej uczestników. Odcinki specjalne Rajdu Polski to piach, a taka nawierzchnia ulega zmianie po przejeździe każdego z samochodów. Dlatego jednym z decydujących czynników rajdu będzie kolejność startu. Z niecierpliwością czekamy na to, kto najlepiej przystosuje się do nowych warunków, w pełni wykorzysta możliwości miękkich opon Scorpion i osiągnie najlepszy wynik." - powiedział, Mario Isola, menedżer rajdowy Pirelli.

Oesy w pobliżu Mikołajek będą areną walki między najlepszymi. W takich oto warunkach bój o zwycięstwo stoczy Mikko Hirvonen z ekipy Forda z aktualnym mistrza świata Sebastienem Loebem z Citroena.