Inne

Wszystko zaczęło się na targach motoryzacyjnych w Chicago w lutym 1989 roku. Premiera pierwszej Mazdy MX-5 (wtedy pod nazwą Miata) przyczyniła się do odrodzenia dwumiejscowych roadsterów. W tym roku podczas najsłynniejszego na świecie wyścigu wytrzymałościowego, MX-5 świętować będzie swoje 20-lecie.

Reklama

Każdy fan MX-5 zgodzi się, zgodzi się, że zarówno wtedy, jak i teraz, model ten ucieleśnia ideę Jinba Ittai (japońskie wyrażenie oznaczające "jedność jeźdźca i konia") i stanowi esencję przyjemności jazdy sportowym autem. Sukces ten powtórzyli projektanci Mazdy w trzech kolejnych generacjach MX-5, który został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa. Do dziś sprzedano ponad 850 tys. egzemplarzy tego modelu.

>>>Którą mazdę wybierzesz?

Inne / C.Hunsicker

200 Mazd MX-5 z całej Europy zjedzie się do Le Mans, aby uczcić jubileusz istnienia kultowego roadstera. Zlot został zorganizowany we współpracy z klubami wielbicieli MX-5 w całej Europie i odbędzie się 13 i 14 czerwca 2009 r. Właściciele i miłośnicy Mazdy MX-5, którzy chcą wziąć udział w tym wyjątkowym wydarzeniu muszą kontaktować się z krajowym klubem MX-5 lub powinni odwiedzić stronę internetową Mazda France pod adresem www.mazda.fr

Reklama
Inne

Pakiety (od 100 euro) obejmują miejsce do parkowania, jubileuszową koszulkę polo, plakietkę rajdową, obiad i śniadanie plus wiele niespodzianek. Kolejną atrakcją jest możliwość oglądania na żywo 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Ze stoiska Mazdy, położonego w pobliżu toru i zarezerwowanego wyłącznie dla uczestników zlotu. Fani MX-5 będą kibicować trzem zespołom korzystającym z silników Mazdy, startującym w kategorii LMP2. Podczas imprezy odbędzie się też konkurs "Best of Show" z nagrodą dla najpiękniejszej mazdy MX-5.

>>>Mazda na postrach Volkswagena

Z kroniki motoryzacji - Mazda wpisała się w historię sportów samochodowych, wygrywając wyścig 24h Le Mans, 23 czerwca 1991 roku. Mazdę 787B prowadzili Johnny Herbert, Volker Weidler i Bertrand Gachot. Było to pierwsze w historii zwycięstwo japońskiego producenta i pierwsze w Le Mans zwycięstwo silnika z tłokiem obrotowym - ten podwójny sukces w dalszym ciągu pozostaje niedościgniony. Doskonały wynik Mazdy 787B potwierdził niezawodność silnika wankla, a samochód trafił do galerii sław wyścigów samochodowych.