To już czwarta wersja szóstego wcielenia golfa - wcześniej pojawił się trzy i pięciodrzwiowy hatchback oraz golf plus. Najnowszy variant do kufra zabierze dokładnie 1495 litrów walizek i walizeczek.

>>>Kultowy Volkswagen przekroczył Odrę!

Napęd to sześć silników do wyboru. Początkowo kierowcy dostaną 122-konny turbobenzynowy motor i dwie jednostki TDI z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail - 1.6/105 KM i 2.0/140 KM. Później pojawią się trzy benzynowce - 80 KM, 102 KM i doładowany 160-konny TSI.

Dwa najmocniejsze silniki benzynowe TSI (122 KM i 160 KM) oraz para wysokoprężna (105 KM i 140 KM) może oddawać moc przez dwusprzęgłową przekładnię DSG.

Najoszczędniejsza jazda szykuje się kombi z silnikiem 1.6 TDI - średnie spalanie to 4,5 l/100 KM. W porównaniu do "starego" 1.9 TDI/105 KM samochód potrzebuje o 0,7 litra mniej. Dwulitrowy TDI to 5 l oleju napędowego na 100 km. Jednostki turbobenzynowe mają spalać średnio 6,3 l (122 KM) i 6,4 l (160 KM) - kiedy biegi zmienia przekładnia DSG a nie kierowca wtedy zużycie spada odpowiednio do równych 6 i 6,1 litra na setkę.

Pierwsze auta mają pojawić się w salonach we wrześniu. W Niemczech golf variant ma kosztować od 18,5 tys. euro. Wyposażenie seryjne to m.in. ESP, sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane okna, lusterka ogrzewane i regulowane elektrycznie, klimatyzacja plus światła do jazdy dziennej.

>>>Dobrze brzmi, czyli blondynka i 1400 wat