"To było emocjonujące i dobre rozpoczęcie sezonu, młodzi kierowcy zafundowali widzom wyjątkowo pasjonujące widowisko. Starsi kierowcy mieli w tym wyścigu przewagę wynikającą z ich doświadczenia, ale trzech nowicjuszy w pierwszej dziesiątce świadczy o tym, jak zacięta będzie rywalizacja w sezonie 2009” - podsumował Kris Nissen dyrektor Volkswagen Motorsport.

Maciek Steinhof wysiadł ze swojego 150-konnego wyścigowego Polo z uśmiechem na twarzy. „To było doskonałe rozpoczęcie nowego sezonu” - powiedział. "Matthias i Elia byli rzeczywiście bardzo szybcy. Na szczęście zmuszeni byli do walki między sobą.”

Steinhof już na starcie wyprzedził Gamaufa i Erharda i początkowo był na niezagrożonej pozycji. Po wypadku na pierwszym zakręcie przez cztery okrążenia kierowcy jechali za samochodem bezpieczeństwa. Po wznowieniu wyścigu Matthias Gamauf przystąpił do ataku i wyprzedził Steinhofa. Polak szybko jednak odzyskał utraconą pozycję. Pierwsza trójka przez wszystkie okrążenia jechała zderzak w zderzak. Na ostatnim okrążeniu Gamauf przeszedł do ostatecznego ataku i w widowiskowy sposób przyblokował Erharta zajmując drugie miejsce.

Wzloty i upadki w Hockenheim przeżywali miejscowi zawodnicy. Vivien Volk ze Speyer wystartowała z szóstego miejsca, jednak wypadek zaraz po starcie przesunął ją na dalszą pozycję. Z drugim czasem okrążenia 19-latka udowodniła jednak, że możliwe było osiągnięcie dobrego wyniku mimo ostatecznego 18-tego miejsca. "Miałam pecha. Za dwa tygodnie będziemy się ścigać na moim ulubionym torze EuroSpeedway w Lausitz. Wiele sobie obiecuję po tym wyścigu." Bardziej niż zadowolony był David Jahn, również ze Speyer. "Zakończyć swój pierwszy wyścig jako najlepszy debiutant, to super osiągnięcie" - stwierdził osiemnastolatek, który przeszedł z gokartów do samochodów turystycznych.

Gościnnie występujący zawodnik Freddie Hunt (syn byłego mistrza świata Formuły 1 Jamesa Hunta) był zadowolony ze startu w pucharze Polo. "Sprawiło mi przyjemność, że mogłem jechać samochodem z dachem nad głową” - powiedział Brytyjczyk, który zazwyczaj występuje w ADAC Formel Masters powered by Volkswagen.