Chevrolet cruze ma już na koncie cztery zwycięstwa w serii WTCC z rzędu - przebojową passę marki po tryumfach w Marrakeszu kontynuowali Robert Huff i Alain Menu. Po czwartej rundzie mistrzostw świata liderem klasyfikacji kierowców pozostaje Yvan Muller ze stajni Seata, Hiszpańska marka także prowadzi wśród konstruktorów. Ale po kolei...

Pierwszy bieg rozpoczął się lotnym startem. Stawkę prowadził Augusto Farfus (BMW). Jednak na drugim okrążeniu Brazylijczyk wpadł w na plamę oleju - jego pecha wykorzystał Robert Huff (Chevrolet), który pozostał liderem aż do mety. Mimo ataków Farfusa i Jörga Müllera (BMW), Anglik nie sprzedał swojej skóry, odnosząc drugie zwycięstwo w trzech wyścigach.

Reklama

Drugi wyścig dwukrotnie przerywała czerwona flaga. Zaraz po rozpoczęciu rywalizacji zderzyły się dwa BMW - Jörg Müller (BMW Team Germany) i Andy Priaulx (BMW Team UK). Chwilę później kibice mogli oglądać kolejną kraksę w wykonaniu Felixa Portiero, który trafił Sergio Hernandeza - jego BMW stanęło w płomieniach. Swoim wyczynem Porteiro zasłużył na drive through (kierowca musi przejechać przez boksy z zachowaniem ograniczenia prędkości).

Jednak wśród tych incydentów najbardziej spektakularnym była kolizja wyścigówki z samochodem bezpieczeństwa. Tom Boardman (kierowca niefabrycznego Seata) "zaatakował" ścianę - efekt szarży to skrzywione zawieszenie lewego tylnego koła. Samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor zanim pojawiły się tablice ostrzegające o neutralizacji.

Franz Engstler (BMW), który wystartował lepiej niż Alain Menu (chevrolet cruze) był liderem peletonu wyścigówek. Engstler wyjechał ze ślepego zakrętu i… jego BMW uderzyło w lewy bok samochodu bezpieczeństwa, a potem rykoszetem w bandę.

>>>Zobacz wypadek z samochodem bezpieczeństwa! (wideo)

Reklama

Restart nastąpił za rezerwowym samochodem bezpieczeństwa. Kiedy załopotała zielona flaga Alain Menu z Chevroleta otwierał stawkę. Na błąd Szwajcara czaił się Augusto Farfus (BMW) - bezskutecznie podobnie jak w pierwszym biegu Brazylijczyk nie mógł uporać się z niebieską wyścigówką. Identyczny problem miał Andy Priaulx (BMW) - ten również nie zdołał wyprzedzić błękitnego chevy z Robertem Huffem za kierownicą.

Podium po drugim wyścigu to pierwsze i trzecie miejsce dla Chevroleta, drugie pudło to BMW.

Kolejna, piąta runda mistrzostw świata WTCC zawita 31 maja na na hiszpański tor Cheste w Walencji. Emocji nie zabraknie!

Reklama

Mistrzostwa Świata WTCC

Klasyfikacja kierowców

1. Yvan Muller - 45,

2. Augusto Farfus - 39,

3. Gabriele Tarquini - 34,

4. Robert Huff - 32,

5. Rickard Rydell - 30,

6. Andy Priaulx - 26,

7. Jordi Gene - 24,

8. Jörg Müller - 20,

9. Nicola Larini - 14,

10. Alain Menu - 13.

Klasyfikacja producentów

1. SEAT - 107.

2. BMW - 91.

3. Chevrolet - 82.

4. Łada - 29.