Pierwsza runda (15-16 maja 2009 r.) Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski to 15 wymagających oesów. W akcji ponad 40 załóg. Wśród nich pojawi się Subaru Poland Rally Team, którego barw bronić będą Kajetan Kajetanowicz z Jackiem Rathe, startując Subaru Imprezą STI 09.

>>>Latający lancer w Górach Sowich

"Naprawdę bardzo się cieszę, że sezon w końcu ruszy i staniemy do walki na odcinkach specjalnych. W tym roku rozpoczynam nową przygodę z Subaru Poland Rally Team, w nowym samochodzie i z nowym pilotem Jackiem Rathe. Wierzę, że będzie to udany sezon, pełen zaciętej rywalizacji. Na kilka dni przed Rajdem Elmot odbyliśmy pierwsze testy Subaru Imprezy STI 09, którą będziemy startować w tegorocznych mistrzostwach Polski. Udało mi się przejechać ponad 100 kilometrów podczas dwóch dni. Jestem zadowolony z przebiegu naszych testów, choć oczywiście po ponad półrocznej przerwie mógłbym w ogóle nie wysiadać z samochodu. Bardzo mocno pracowaliśmy nad tym, żeby samochód dobrze się prowadził i udało się. Mieliśmy możliwość jeździć zarówno po suchym, jak i mokrym asfalcie oraz testować opony, na których nigdy wcześniej nie jeździłem. Teraz czuję się w tym aucie dobrze. Chciałbym przede wszystkim pojechać bezbłędnie. Jeśli nam się to uda, będziemy wiedzieć, w którym miejscu jesteśmy na tle konkurencji. To dla nas zagadka i jednocześnie cel na ten rajd. Same testy nie pozwalają porównać siebie z innymi. Wbrew obawom, lista zgłoszeń na rajd wygląda bardzo dobrze i zapowiada się mocna obsada. Na pewno będzie ciekawie!" - powiedział Kajetan Kajetanowicz.

>>>Najlepsze auta? Niemieckie i japońskie

"Bardzo cieszę się, że mam okazję startować w doskonałym zespole, we wspaniałym samochodzie, z jeszcze lepszym kierowcą. Jeździłem już w swoim życiu z wieloma zawodnikami, natomiast Kajetan zrobił na mnie ogromne wrażenie podczas naszych pierwszych wspólnych testów. Powiem szczerze, że naprawdę żartów nie ma, a Kajto idzie szybko, bardzo odważnie i przede wszystkim pewnie. W tym roku po raz pierwszy będę startował z kierowcą, który w opisie ma najpierw prędkość, potem kierunek. Jest to łatwiejsze do dyktowania i myślę, że szybciej dociera do kierowcy. Mam nadzieję, że szybko złapiemy wspólny rytm. Jeśli tylko nie popełnimy błędów, wiem, że jest realna szansa na walkę o czołowe lokaty w grupie N, a być może uda się wspiąć wysoko w klasyfikacji generalnej. Dużą szansą dla nas jest odcinek w Michałkowej, jeden z moich ulubionych w polskich rajdach. Kajetan potrafi pojechać bardzo chytrze, a ten oes wymaga właśnie takiej jazdy." - skomentował Jacek Rathe.

>>>Prosto z Japonii - 240 KM w Polsce