Oto korowód kolorowych wyścigówek rozgrzeje do czerwoności ulice francuskiego miasta Pau, którymi wytyczono arenę rywalizacji. Przed kierowcami dwa starcia po 19 okrążeń, długość jednego kółka to niemal 3 km. Wyprzedzanie jest wręcz nierealne. Jaki jest klucz do zwycięstwa? Strategiczną rolę odegra jak najlepsze ustawienie auta w czasie sesji treningowych. Wszystko po to by w kwalifikacjach wykręcić jak najszybszy czas, który decyduje o pozycji startowej do wyścigu.

>>>Turbodiesel mistrzem świata!

Panujący mistrz świata i obecny lider klasyfikacji kierowców, Francuz Yvan Muller ze stajni Seata, doskonale wie, co jest przepustką do sukcesu w najbliższy weekend. "Tor w Pau jest torem miejskim, dlatego zdobycie pole position ma zasadnicze znaczenie - większe niż w przypadku innych obiektów. Start z pole position albo przynajmniej z pierwszego rzędu to już połowa zwycięstwa, uwzględniając fakt, że pierwszy wyścig rozpoczyna się startem lotnym. Ponadto uważam, że w ten weekend szanse wszystkich rywali będą bardzo wyrównane. Chevrolet pokazał w Marrakeszu, co potrafi, a BMW zawsze dobrze sobie radziło w Pau.” - wyjaśnił mistrz świata serii WTCC.

>>>Polacy ścigali się tam gdzie Kubica

Po wyścigu w Marrakeszu wszystkie balasty zostały przeliczone na podstawie wyników ostatnich trzech spotkań (Brazylia, Meksyk i Maroko). Za punkt odniesienia przyjęto wyścigówkę Seata czyli Leona TDI, ale zarówno BMW 320si, jak i Chevrolet Cruze zostaną obciążone takim samym balastem 40 kilogramów. Pozostałym modelom (Łada 110, Seat Leon WTCC i BMW Zanardi) balast zmniejszono o 20 kilogramów.

Relację na żywo można będzie obejrzeć w niedzielę (17 maja) w Eurosporcie. Pierwszy wyścig ze startem lotnym rozpocznie się ok. 13.00. Drugi bieg ze startem zatrzymanym to godzina 15.20.

Wagi i balast samochodów na wyścig w Pau:

Seat Leon TDI: 1170 kg + 40 kg balastu = 1210 kg

Seat benz.: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg

BMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg

Chevrolet Cruze: 1170 kg + 40 kg = 1210 kg

BMW (prywatne): 1155 kg

Łada: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg

(Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA BMW 320Si startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż Seat Leon TDI.)

Mistrzostwa Świata

Klasyfikacja kierowców

1. Y. Muller - 43.

2. G. Tarquini - 31.

3. R. Rydell - 30.

4. J. Gené - 24.

5. A. Farfus - 23.

6. R. Huff - 16.

7. A. Priaulx - 16.

8. N. Larini - 14.

9. J. Muller - 14.

10. S. Hernández - 7.

Klasyfikacja producentów

1. SEAT - 93.

2. BMW - 64.

3. Chevrolet - 51.

4. Łada - 24.