Przyszła kryska na Matyska! Nową oponę Goodyeara postanowili sprawdzić dziennikarze tygodnika "Auto Bild". Niemiecki magazyn motoryzacyjny w artykule pt. "Ta opona ma trzy życia" przedstawia porównanie OptiGrip oraz wykorzystanej w niej innowacyjnej technologii SmartWear (dwuwarstwowa mieszanka bieżnika) ze zwykłymi oponami jakie możecie spotkać w sklepach.

>>>Opona nie do zdarcia już w Polsce!

Spece postawili sobie pytanie, czy techniczne rozwiązanie Goodyeara spełnia zapewnienia producenta? Czy OptiGrip oferuje rzeczywiście trwale dobre właściwości przez cały okres żywotności opony? W imię poszukiwania prawdy komplet nowych nieśmiertelnych gum trafił do testu. W roli testera jak zwykle :) wystąpił volkswagen golf…

Oto jak wypadła dwuwarstwowa mieszanka bieżnika oraz dodatkowe rowki, zakryte jeszcze w nowej oponie, a pojawiające się z biegiem życia opony… W podsumowaniu "Auto Bilda" czytamy:

- "Nowa opona: OptiGrip zachowuje się jak normalna opona letnia".

- "Druga faza: głębokość bieżnika 5 mm. Teraz lepiej skomponowana mieszanka bieżnika zapewnia bezpieczniejszą przyczepność, prawie jak w przypadku nowych opon."

- "Trzecia faza: głębokość bieżnika 3 mm. Otwierają się dotychczas ukryte kanały profilowe. Dają one wystarczające rezerwy bezpieczeństwa przy aquaplaningu i wydłużają żywotność OptiGrip o około 5 tys. kilometrów. Opona porównawcza przy takiej wysokości bieżnika na mokrej nawierzchni jest kompletnie przeciążona i nie nadaje się do niczego”.

Inny cytat: "W każdej fazie zużycia w przypadku aquaplaningu OptiGrip wpada w poślizg dopiero przy prędkości, przynajmniej o 13 km/h wyższej, niż w przypadku opony standardowej. W przypadku nowej opony jest to nawet 30 km/h!”

Duże wrażenie na testujących zrobiły także wyniki hamowania na mokrej nawierzchni. Nawet w przypadku bieżnika o głębokości 3 mm OptiGrip potrzebowała do hamowania z prędkości 80 km/h do zatrzymania ponad 10 m mniej niż opona porównawcza, a więc dwie długości samochodu! Taki sam wynik w przypadku pewności prowadzenia na mokrej nawierzchni: nawet pod koniec przewidywanej żywotności OptiGrip osiąga czas okrążenia przynajmniej pięć sekund poniżej czasu opony referencyjnej.

Test "Auto Bilda" potwierdza wcześniejsze wyniki, jakie opony Goodyeara osiągnęły w testach TÜV SÜD Automotive.

>>>Opona podpowie, ile zaoszczędzisz paliwa

Jednak to jeszcze nie koniec testowania bowiem inny magazyn, tym razem "auto motor und sport" także przeegzaminował OptiGrip (w rozmiarze 205/55 R16). Redakcja AMS w podsumowaniu testu tak charakteryzuje nowość GY "Jako opona konwencjonalna wykazuje nieco wyższy opór toczenia, jednak zaskakuje rewelacyjnymi wynikami w każdej inne kategorii. Przy maksymalnej liczbie punktów w kategorii stabilności bocznej, pewności prowadzenia, trakcji na mokrej nawierzchni oraz odporności na aquaplaning, Goodyear OptiGrip udowadnia, że stanowi nowy punkt odniesienia dla osiągów opon na mokrej drodze. Test udowadnia również, że nie odbywa się to kosztem parametrów w warunkach suchych."

>>>Oto najlepsze i najgorsze opony na lato

Opona znajduje się na jednym z 3 pierwszych miejsc w 5 spośród 6 kategorii i zyskuje maksymalną liczbę punktów w ocenie ogólnej, z rekomendacją "szczególnie polecana". "Bardzo bezpieczna jazda, dobra trakcja i pierwszorzędne właściwości hamowania na mokrej nawierzchni. Dobra odporność na aquaplaning" - czytamy w podsumowaniu wyników OptiGrip.