Nowy turbodiesel 1.6 TDI/90 KM pochodzi z półek Volkswagena. Motor wskoczy pomiędzy dostępne obecnie silniki 1.4 TDI/80 KM i 1.9 TDI/105 KM, a zastąpi 90-konną wersję jednostki 1.9 TDI. Tym samym Seat rozpocznie stopniowe przechodzenie na system common rail w modelu ibiza.

Reklama

Silnik współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Między innymi dzięki filtrowi cząstek stałych DPF spełnia normę emisji spalin EU5, która zacznie obowiązywać od 2010 roku.

Zdaniem ludzi z Seata Ibiza z nowym silnikiem jest jednym z najbardziej ekologicznych aut w swoim segmencie. Przy maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm w przedziale od 1500 do 2500 obr/min., samochód ma średnio spalać tylko 4,2 l/100, a emisja CO2 to jedynie 109 g/km. Dzięki temu w Hiszpanii kierowcy kupujący nową ibizę 1.6 TDI będą zwolnieni z podatku rejestracyjnego.

Wprowadzenie auta na rynek w Polsce planowane jest na drugą połowę 2009 roku.