Do rzeczy! Uroda to nowy kształt reflektorów, a między nimi zmieniona, bardziej masywna osłona chłodnicy. Dzięki temu octavia wiezie ze sobą cytaty z większego superba. Od strony wydechu także jest ciut inaczej - wystarczy spojrzeć na klosze lamp i zderzak. Poza tym diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach…

Octavia RS to diodowe światła do jazdy dziennej i światła ksenonowe połączone z systemem adaptacyjnego oświetlenia drogi. Sportowe zawieszenie obniżono do 127 mm. W klimatyzacji pojawił się czujnik jakości powietrza. Czesi wprowadzili także nowy kolor lakieru metalizowanego - Anthracite i 18-calowe obręcze ze stopów lekkich Neptune.

>>>Lista najlepszych i najgorszych aut świata

RS także schudła - o 20 kg w 200-konnej wersji turbobenzynowej i o 15 kg ze 170-konnym silnikiem TDI. Producent zapewnia, że dzięki temu skrócą się czasy przyspieszeń i wzrośnie prędkość maksymalna. Oba silniki oddają napęd przez sześć biegów dwusprzęgłowej skrzyni DSG.

>>>Prosto z Chin - skoda superb hao rui

Podobne zmiany zewnętrzne czeski producent zafundował bojowej octavii scout. Muskuły uterenowionej skody będzie można mieć w nowym metalizowanym lakierze Rosso Brunello.

Octavia scout wisi niemal 18 cm (179 mm) nad drogą. Napęd na cztery koła nakręca moc 150 KM z doładowanego silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny 1.8 TSI lub 140 KM które produkuje 2-litrowy turbodiesel. W obu przypadkach auto rozpędzi 6 biegów ręcznych.

>>>Czeska gwiazda ma 50 lat!

Na finał ciekawostka - od 2000 roku octavię RS kupiło ponad 60 tysięcy kierowców (70 procent z nich wybrało odmianę kombi). Model scout skusił przeszło 22 tys. osób. Oba auta w nowej odsłonie ruszą na podbój polskich dróg już w czerwcu.
Chętni znajdą się jak zawsze...