Cały sekret na gumowy eliksir młodości tkwi w technologii SmartWear - bieżnik nowej opony można sobie wyobrazić jako dwuwarstwowe odwrócone V. Kiedy zewnętrzna warstwa ściera się miarę pokonywanych kilometrów, druga stopniowo wychodząc na światło dzienne, daje kierowcy przyczepność.

>>>Zobacz kosmiczną oponę

Obrazowo? Opona Goodyeara, nawet kiedy ma 3,5 mm bieżnika, zatrzymuje samochód na mokrym tak samo dobrze jak nowa z 8-milimetrowym bieżnikiem. Potwierdzeniem dobrodziejstwa technologii SmartWear są wyniki niezależnych testów przeprowadzonych przez ekspertów z niemieckiego TÜV SÜD.

Kwity nie kłamią! Wynika z nich, że po przejechaniu 20 tys. km opony OptiGrip są bardziej odporne na aquaplaning niż nowe ogumienie dwóch głównych konkurentów Goodyeara. Mało tego, po przebiegu 30 tys. km w teście hamowania na mokrym gumy GY były o 20 proc. skuteczniejsze. Słowem, samochód zatrzymał się szybciej, a to oznacza wyższe bezpieczeństwo.

Próba maksymalnego przebiegu wykazała, że na jednym komplecie OptiGrip samochód przejechał 44 tys. km. Żaden produkt konkurencji nie przebił wyniku Goodyeara. Drugie miejsce - 43 tys. km, a trzecie to niewiele ponad 30 tys. km na jednym komplecie ogumienia.

Nowa opona OptiGrip dostępna jest w 16 różnych rozmiarach - od 15 do 17 cali. Ceny? Od 380 zł do ponad 700 zł za sztukę.