Mała, śliczna i… twarda jak diabli. Alfa Romeo Mi.To błyszczy pięcioma gwiazdkami od Euro NCAP. W kategorii ochrony dorosłych zdobyła 36 punktów na 37 możliwych (5 gwiazdek). Bezpieczeństwo dzieci - 3 gwiazdki. Ochrona pieszych przy zderzeniu - 2 gwiazdki.

Mało tego jej fotele należą do najbezpieczniejszych na świecie. Podczas specjalnego testu Euro NCAP jako jedyna w segmencie zdobyła notę 3,35 na 4 punkty możliwe. To oznacza, że siedzenia Mi.To dobrze chronią kręgosłupy przed zdradzieckimi skutkami uderzenia w tył Alfy.

>>>Zobacz, w którym aucie złamiesz kark

Przypominamy, że na warsztat Euro NCAP trafiło 25 foteli z samochodów przetestowanych w 2008 roku. Okazało się, że aż 80 procent z nich powinno wrócić do poprawki. Tylko pięć siedzeń dostało "zielone światło". Bezpieczna piątka to właśnie Alfa Romeo MiTo, Audi A4, Opel Insignia Volkswagen Golf VI i Volvo XC60.

Ludzie z Alfy Romeo chwalą się, że to wszystko dzięki tysiącom godzin wirtualnych testów, bez pomocy prototypów. Najróżniejsze części i podzespoły katowano w 200 próbach. Auto przeszło 100 symulacji poślizgu.

>>>Samochody bezpieczne i niebezpieczne

Wreszcie samochód gotowy do produkcji rozbijano na ponad 80 różnych sposobów (zderzenia czołowe, uderzenia z boku, z tyłu, dachowanie - z uwzględnieniem różnych prędkości, różne rodzaje przeszkód i ochrona pasażerów o różnej budowie fizycznej).

Tak przez szesnaście miesięcy powstała najnowsza Alfa Romeo Mi.To…

>>>Zobacz, ile kosztuje Alfa Romeo Mi.To